پياز ناراحتي روحي‌تان را برطرف مي‌كند

+0 به یه ن

اگر ورقه‌هاي نازك پياز در شير پخته و مصرف شود، براي درمان دردهاي حاصل از قولنج روده‌ها و ناراحتي‌هاي شكم مفيد است. پياز پخته ادرار آور است و مصرف پياز پخته به هر شكل كه باشد، براي رفع ناراحتي‌‌هاي روحي مفيد است.

 

يك متخصص تغذيه گفت: مصرف پياز پخته به هر شكل كه باشد، براي رفع ناراحتي هاي روحي مفيد است.

سيد ضياءالدين مظهري با بيان اين كه برگ هاي سبز پيازچه بيش تر هنگام بهار يافت مي شود و داراي مقدار زيادي ويتامين C است، گفت: پياز تقريباً تمام خواص سير را در معالجه فشارخون، بيماري قند و درمان بيماري كرمك را دارد. مصرف پياز پخته باعث لينت يا نرمي مزاج مي شود و استفاده از پيازي كه با چربي پخته شده باشد، براي دفع اخلاط چسبنده از سينه مفيد است.

 

 

خواص پياز

 

اين متخصص تغذيه افزود: مصرف پياز پخته با چربي براي رفع يبوست و نفخ روده ها مفيد است. براي اين منظور پياز را با بخار پخته و در هنگام پختن به تدريج به آن كره اضافه شود و سپس مصرف كنند.

مظهري گفت: اگر ورقه هاي نازك پياز در شير پخته و مصرف شود، براي درمان دردهاي حاصل از قولنج روده ها و ناراحتي هاي شكم مفيد است. پياز پخته ادرار آور است و مصرف پياز پخته به هر شكل كه باشد، براي رفع ناراحتي هاي روحي مفيد است.

وي افزود: تخم پياز طبيعت گرم دارد و خوردن 4 تا 5 گرم آن براي تحريك نيروي جنسي مؤثر است و قرار دادن پياز پخته و گرم در محل سوختگي و يا قرار دادن آن در محل بواسير اثر مؤثري دارد، زيرا خون را به طرف سطح پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ هاي بواسيري مي كاهد.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: براي برطرف كردن بوي بد پياز بعد از مصرف آن مي توان، يك عدد گردو يا مقداري نان سوخته خورده شود يا چند عدد باقلا را جويده و مدتي در دهان نگه داشت.



  • [ ]