چندماده غذايي كه كمك مي‌كند بهتربخوابيد

+0 به یه ن

وعده غذايي كه به عنوان شام انتخاب مي‌كنيد روي خواب عميق شبانه و يا تعداد دفعاتي كه در طول شب ممكن است از خواب بيدار شويد تاثيرگذار است. بنابراين محققان توصيه مي‌كنند؛ براي شام، ماهي آزاد را انتخاب كنيد.
مواد مغذي خاصي در ماهي آزاد و هم چنين نخود فرنگي، ماست و اسفناج وجود دارد كه به شما كمك مي‌كنند خواب بهتري داشته باشيد. ماهي آزاد حاوي چربي‌هاي سالمي است كه اسيد دوكوزاهگزائنوئيك يا DHA ناميده مي‌شوند و مي‌توانند سطح هورمون تنظيم كننده خواب موسوم به ملاتونين را افزايش دهند. از سوي ديگر، نخود فرنگي يا ساير حبوبات مواد غذايي غني از ويتامين‌هاي گروه ب شامل B6، B12 و فوليك اسيد هستند كه تمام آنها به تنظيم چرخه‌هاي خواب در بدن كمك مي‌كنند و ماده شيميايي آرام كننده موسوم به سروتونين را توليد مي‌كنند. در واقع در بسياري از مطالعات نشان داده شده است كه تقويت ذخاير ويتامين‌هاي گروه ب در بدن به رفع بي‌خوابي در افراد كمك مي‌كند.
از سوي ديگر محققان تاكيد دارند كه ماست منبع خوب و غني از كلسيم و منيزيم است كه هر دوي اين مواد معدني براي حمايت از پروسه خواب حائز اهميت هستند و با همديگر به شما كمك مي‌كنند كه سريعتر به خواب برويد و زمان مرحله خواب عميق شما را طولاني‌تر مي‌كند. كمبود اين دو ماده معدني مهم در بدن منجر به انقباضات ماهيچه‌اي، افزايش سطح استرس و بدتر شدن كيفيت خواب مي‌شود.
همچنين تحقيقات نشان مي‌دهد كه اسفناج با برگهاي سبز و تيره رنگي كه دارد منبع بسيار مناسب و سرشار از آهن است. آهن نيز ماده‌ معدني مغذي است كه از بدن در برابر يك سارق شناخته شده خواب موسوم به «سندرم پاهاي خسته» محافظت مي‌كند.

منبع: بيتوته



  • [ ]