بخور نخورهاي تيروييدي

+0 به یه ن

تيروييد كه غده‌اي پروانه‌اي شكل و كوچك است، در جلوي گردن قرار دارد و با وجود كوچكي اندازه‌اش، نقش بسيار بزرگي در سلامت ما دارد؛

به طوري كه ترشح منظم هورمون‌‌هاي آن بسياري از اعمال بدن ما را از ميزان ضربان قلب گرفته تا ساختار پوست، تحت‌تأثير قرار مي‌دهد. وقتي ترشح هورمون‌هاي تيروييدي از تعادل خارج مي‌شوند، ما مبتلا به پركاري يا كم‌كاري تيروييد خواهيم شد و از آنجا كه كاركرد اين غده بر عملكرد ساير دستگاه‌ها هم تأثير مي‌گذارد، ابتلا به اين اختلالات با علايمي بسياري همراه خواهد شد.
آيا با تغيير در برنامه غذايي مي‌توانيم بر شدت و ضعف اين اختلالات تأثير بگذاريم يا نه؟ دكتر حسيني، متخصص تغذيه و رژيم درماني، به اين سوال پاسخ داده‌اند.

 

 

آيا افراد مبتلا به بيماري‌هاي تيروييدي بايد رژيم خاصي داشته باشند؟
براي كم‌كاري تيروييد يا پركاري رژيم مشخصه‌اي وجود ندارد؛ البته عده‌اي معتقدند كه چيزهايي كه ما مي‌خوريم روي عملكرد تيروييد تاثيرگذار است، براي مثال وجود برخي از مواد غذايي، فعاليت اين غده را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

 


ممكن است درباره اين مواد غذايي بيشتر صحبت كنيد؟

بله؛ برخي از مواد غذايي با عملكرد تيروييد تداخل دارند. اين مواد شامل كلم و خانواده اش از جمله كلم بروكلي و گل كلم، كلم پيچ و مواد ديگري نظير سويا هستند. اگر مصرف اين دسته از سبزيجات و مواد غذايي زياد باشد، مي‌تواند به مواد گوآتروژن (گوآترزا) تبديل شود و زمينه ابتلا به بيماري‌هاي تيروييدي را فراهم كند. البته بايد به اين نكته توجه كرد كه همين مواد اگر پخته باشند اين اثرات را نخواهند داشت.

 


آيا مي‌شود مشكلات تيروييدي را با رژيم غذايي درمان كرد؟
نه؛ اگر فردي كم‌كاري و پركاري تيروييد دارد و تصور مي‌كند كه مي‌تواند با رژيم غذايي آن را درمان كند، در اشتباه است. چنين چيزي امكان ندارد، مگر در موارد خاصي كه براي مثال، كمبود يد بسيار شديدي در بدن وجود داشته باشد و بدن به سمت گواتر يا كم‌كاري تيروييد مي‌رود.
اين نوع كمبود را مي‌توان با اضافه كردن يد يا مصرف كردن نمك يد دار تامين كرد. اما اينكه كسي اگر كم‌كاري تيروييد داشت به جاي مراجعه به پزشك غدد به رژيم غذايي روي بياورد كار غلطي است.

 

بخور نخورهاي تيروييدي

 

شايد بتوان كلسترول بالا يا قند بالا را با رژيم غذايي درمان يا كمي برطرف كرد اما مشكلات تيروييدي چيزي نيست كه بتوان آن را با رژيم غذايي رفع كرد. در مورد كلسترول و قند بالا هم فرد لازم است نزد پزشك متخصص قلب يا غدد مراجعه كند و در كنار آن رژيم غذايي را هم رعايت كند. در بحث تيروييد چنين چيزي وجود ندارد. براي همين اين ذهنيت كه غذا مي‌تواند دارويي براي درمان بيماري تيروييدي باشد، اشتباه است.

 


پس نقش تغذيه در بيماري‌هاي تيروييدي را چگونه تشريح مي‌كنيد؟

بالاخره بيماري‌هاي تيروييدي پيامدهايي دارند كه اين پيامد‌ها را مي‌توان با تغذيه كم كرد؛
براي مثال، افرادي كه داروهاي تيروييدي مصرف مي‌كنند، بايد مراقب زمان مصرف دارو و غذاي‌شان باشند؛ چرا كه مصرف هم‌زمان داروهاي تيروييدي با برخي از غذاها در جذب دارو تداخل ايجاد مي‌كند. خوردن غذاهاي فيبري هم‌زمان با داروهاي هورموني در جذب داروها تاثيرات منفي مي‌گذارد. از طرفي، اين افراد بايد از خوردن گردوي زياد و سويا پرهيز كنند. كم‌كاري تيروييد نيز تبعاتي مثل چاقي دارد، در حالي كه فرد مبتلا به پركاري تيروييد از لاغري رنج مي‌برد، و بنابراين لازم است علاوه بر دريافت دارو تحت رژيم هم باشد. حتي بهتر است بيماران تعداد وعده‌هاي غذايي‌شان را افزايش دهند و در مقابل، از حجم هر وعده مقداري كم كنند. دريافت پروتئين نيز بايد كمي افزايش يابد. گنجاندن تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت ماكيان و تركيب غلات و حبوبات در رژيم غذايي براي تأمين نياز پروتئيني اين عزيزان مهم تلقي مي‌شود. براي كساني كه كم‌كاري تيروييد دارند و دچار چاقي هستند هم رژيم‌هايي در نظر گرفته مي‌شود كه علاوه بر تامين كالري و دريافت دارو، دچار اضافه وزن نشوند.

 

 

بهترين منبع دريافت يد در كم‌كاري ناشي از كمبود اين ماده معدني، كدام است؟
اگر كم‌كاري ناشي از كمبود يد باشد، بهترين توصيه مصرف همان نمك يددار است ولي منابع ديگر يد فرآورده‌هاي دريايي هستند ماهي‌ها علاوه بر يد مملو از اسيدهاي چرب امگا3 نيز هستند.‌ جالب است بدانيد كه وجود اين نوع از اسيد چرب به جذب يد هم كمك مي‌كند؛ يعني شما با خوردن ماهي با يك تير، دو نشان مي‌زنيد!

 


درباره مصرف مكمل‌ها چه‌طور؟ آيا نيازي به مصرف آنها هست؟
مكمل‌ها در بهبود شرايط بيماران تاثير آنچناني ندارند. بيماران مي‌توانند با مصرف ميوه و سبزي مواد مورد نياز خود را تامين كنند ولي بايد دقت كرد در صورت مصرف مكمل‌ها يا مولتي ويتامين‌ها فاصله زماني را بين مصرف دارو و غذا رعايت كنند. مصرف هم‌زمان داروهاي هورموني و اين مواد، جذب داروها را كم مي‌كند. بنابراين مصرف مكمل‌ها بايد با فاصله دو ساعت از خوردن غذاها صورت گيرد.

 

 

بخور نخورهاي تيروييدي

 

تاثير مصرف لبنيات و ميوه‌ها در كنترل پيامدهاي اين دسته از بيماري‌ها چه قدر است؟
استفاده طولاني مدت از داروهاي تيروييدي موجب پوكي استخوان مي‌شود بنابراين مصرف شير و ماست در افرادي كه كم‌كاري تيروييد دارند، لازم است. بارها گفته ايم كه لبنيات از بروز پوكي استخوان جلوگيري مي‌كنند. از طرفي، افرادي كه دچار كم‌كاري تيروييد هستند به دليل اينكه ممكن است چاق باشند به آنها توصيه مي‌شود كه بيشتر از ميوه‌ها و سبزي‌ها استفاده كنند. با اين كار هم ويتامين‌هاي ضروري‌شان تأمين مي‌شود و هم كالري كمي را دريافت خواهند كرد.
در ضمن، با اينكه فيبر موجود در ميوه‌ها و سبزي‌ها خاصيت سيركنندگي دارد اما بايد ميزان مصرف‌شان به اندازه باشد، چرا كه مصرف زياد فيبر هم مي‌تواند در جذب دارو‌ها تاثير منفي داشته باشد.
خلاصه اينكه
• بيماران مبتلا به كم‌كاري تيروييد بايد از مصرف زياد مواد غذايي گوآتروژن (گوآترزا) پرهيز كنند: انواع كلم، شلغم، بادام زميني و سويا.

• سويا مي‌تواند مانع جذب كافي داروهاي تيروييد شود؛ بنابراين بايد در مصرف آن احتياط كرد.

• تنظيم كالري دريافتي براي جلوگيري از افزايش وزن نيز براي آنهايي كه به كم‌كاري تيروييد دچارند، ضروري است.

• مصرف منظم منابع غني از فيبر (سبزي‌ها و ميوه‌هايي مانند انجير، آلو، سيب و مركبات و حتي حبوبات و غلات سبوس‌دار) براي برطرف شدن يبوست به اين بيماران توصيه مي‌شود.

• نوشيدن آب (حداقل روزي 8 ليوان) به اين بيماران توصيه مي‌شود


منبع: بيتوته

سبزي معطر عليه كم خوني

+0 به یه ن

شما جز آن دسته از افراد هستيد كه داراي كم خوني هستند ، به شما توصيه مي كنيم از اين سبزي معطر ميل كنيد.


يك متخصص تغذيه گفت: نعناع تازه به دليل داشتن فولات براي كساني كه فقر آهن دارند، مي‌تواند مفيد باشد.
مريم مراداف افزود: نعناع مقوي معده، ضد اسپاسم و گرفتگي عضلات، ضد نفخ، تقويت كننده معده و بدن است. نعناع براي هضم و سنگيني معده مي‌تواند مفيد باشد و به دليل داشتن ويتامين B1 ،B2، B3 اشتها آور و سرشار از فولات است.
وي گفت: فولات موجود در نعناع براي كساني كه فقر آهن دارند، مي‌تواند مفيد باشد. همچنين نعناع داراي پتاسيم است و براي كساني كه مبتلا به پرفشاري خون هستند، مفيد است.
مراداف اضافه كرد: نعناع داراي اسانس منتول است كه تسكين دهنده است و براي دردهاي موضعي مفيد و ضدعفوني كننده است. از نعناع اسانس، روغن گرفته مي‌شود.

 

كم خوني

 

همچنين اسانس نعناع داراي خواص ضد درد، ضد ميكروب، ضد اسپاسم، ضد احتقان بيني و محرك هضم غذا است.
وي افزود: نعناع ويتامين A بالايي دارد و در كنار ويتامين C مي‌تواند آنتي‌اكسيدان قوي در برابر راديكال‌هاي آزاد باشد. همچنين جويدن نعناع باعث خوشبو شدن دهان مي‌شود.
اين متخصص تغذيه گفت: نعناع خشك با نعناع تازه تفاوت دارد و اسيد‌فوليك و ويتامين C ويتامين B1، B2 و B3 در نعناع خشك از دست مي‌رود ولي 100 گرم نعناع خشك نسبت به 100 گرم نعناع تازه حجم بيشتر و سديم، پتاسيم، گوگرد، منگنز و كلسيم بيشتري دارد.


منبع: بيتوته

سوختگي و نحوه كمك به فرد دچار سوختگي

+0 به یه ن

نكات ايمني هنگام وقوع آتش سوزي:

در حدود ۸/۱ درصد از حوادث در حال تهيه و ساخت مواد محترقه به وقوع مي پيوندد پس بايد خود را براي رويارويي با آتش سوزي آماده نمود.

۱- سرعت عمل هنگام روبرو شدن با آتش سوزي براي نجات جان خود و مصدومان احتمالي، كاملاً حياتي است.

۲- همان طور كه مي دانيم آتش خيلي سريع انتشار مي يابد، بنابراين بلافاصله آتش نشاني و اورژانس را خبر كنيد و تا آنجا كه مي توانيد، اطلاعات كاملي در مورد بروز حادثه به آنها بدهيد.

۳- سعي كنيد كه افراد را از ساختمان بيرون ببريد.

۴- با رعايت جوانب احتياط به خاموش كردن آتش بپردازيد.

۵- به هيچ وجه وارد ساختمان آتش گرفته نشويد مگر آن كه مجهز به ماسك تنفسي باشيد و كاربرد آن را بدانيد.

۶- قبل از فرار از اتاقي كه در آن بسته است، در را لمس نماييد. اگر در داغ باشد از خروجي هاي ديگر استفاده كنيد.

۷- اگر در ساختمان آتش گرفته گرفتار شده ايد فوراً به اتاقي كه داراي پنجره است برويد و در را ببنديد سپس پتو يا فرش را طوري زير در قرار دهيد كه دود وارد اتاق نشود و آن گاه از طريق پنجره تقاضاي كمك كنيد.

۸- اگر دود، حرارت يا شعله هاي آتش مسيرهاي خروجي شما را مسدود كرده است در را ببنديد و در اتاق بمانيد. تنها با استفاده از پارچه سفيد از طريق پنجره كمك بخواهيد. اگر در اتاق تلفن وجود دارد با اداره آتش نشاني تماس بگيريد و موقعيت خود را خبر دهيد.

۹- زماني كه در جريان حريق واقع مي شويد با حفظ خونسردي تمام تهويه هاي ساختمان را خاموش كنيد تا به اين ترتيب از ورود اكسيژن به داخل ساختمان جلوگيري شود.

۱۰- در صورت امكان فوراً مواد سالم و قابل استفاده را از محل خارج كنيد.

۱۱- امدادگران و يا افرادي كه در جريان حريق واقع شده اند بايد لباس هاي داراي الياف مصنوعي و پلاستيكي را از خود دور كنند.

۱۲- ظرف مشتعل را حركت ندهيد. شعله را با شن، نمك، پتوي نمناك يا پوشش هاي ديگر خفه كنيد.

 

 

 

نكات ايمني در نجات مصدوم از اتاق پر دود:
۱- ابتدا مطمئن شويد براي نجات مصدوم جان خود را به خطر نمي اندازيد.
۲- طناب نجات را به كمر خود ببنديد و آن را به دست يكي از حاضران بدهيد.
۳- روشي از نشانه هاي قراردادي بين خود و كسي كه طناب را در دست دارد برقرار كنيد تا زماني كه علامت داديد شما را بيرون بكشد. بهترين روش اين است كه طناب را به صورت دائم در حالت كشيده نگه داريد و در هنگام خطر آن را شل كنيد تا فرد متوجه خطر شود و شما را بيرون بكشد.

 

 

نحوه كمك به فرد دچار سوختگي

 

توجه: بستن دستمال خيس به دور دهان و بيني باعث محافظت شما در برابر گاز يا دودهاي سمي خواهد شد.

۴- براي نجات جان مصدوم از اتاق آتش گرفته اي كه در آن بسته است بايد قبل از ورود ، با لمس در اتاق، حرارت را بسنجيد ، اگر داغ باشد وارد اتاق نشويد و اگر داغ نباشد ، قبل از ورود به اتاق چند نفس عميق بكشيد تا خون شما پر اكسيژن شود سپس با شانه خود از پهلو به در ضربه بزنيد تا در باز شود و در همين حال صورت خود را برگردانيد. اتاق ممكن است پر از هواي سوخته فشرده باشد و احتمال دارد هر لحظه انفجاري رخ دهد. اگر دود كاملاً متراكم باشد روي زمين سينه خيز برويد زيرا با توجه به اين كه هواي داغ بالا مي رود، ممكن است لايه اي از هواي تميز در كف اتاق وجود داشته باشد.
۵- مصدوم را بگيريد و با توجه به رعايت تمام جنبه هاي ايمني به سرعت به سمت در خروجي بكشيد. لباس آتش گرفته مصدوم را با استفاده از پتو، گليم و يا كت خاموش كنيد.
۶- اگر لباس سوخته به پوست مصدوم چسبيده سعي نكنيد آن را جدا كنيد.
۷- اگر مصدوم هشيار است كاملاً از او مراقبت كنيد زيرا ممكن است بر اثر نيم سوز شدن اشياي داخل اتاق، گاز منواكسيد كربن در هواي اتاق پراكنده شده باشد و اين امر بر هوشياري مصدوم به تدريج تأثير مي گذارد.
۸- اگر تنفس مصدوم قطع شده بلافاصله تنفس مصنوعي را شروع كنيد و سپس مصدوم را به بيمارستان برسانيد.
۹٫ اگر مصدوم در پاركينگ بسته اي كه ماشين يا موتور در آن روشن است گرفتار شده ، در پاركينگ را باز كنيد تا دود از پاركينگ خارج و هواي تازه به اندازه كافي وارد شود. نبايد وارد چنين محل هايي شويد مگر آن كه مطمئن شويد خطري جان شما را تهديد نخواهد كرد.

 

 

كمكهاي اوليه در سوختگي:

۱- وضعيت عمومي مصدوم را بررسي كنيد. براي اين منظور ابتدا از باز بودن راه هاي هوايي و تنفس صحيح اطمينان حاصل كنيد.
در مصدومي كه بيهوش است سر او را عقب بكشيد تا زبان موجب انسداد راه هاي هوايي نشود.
۲- اگر مصدوم نفس نمي كشد و نبض ندارد عمل احياء(تنفس مصنوعي همراه با ماساژ قلبي) را در مورد او انجام دهيد.
۳- لباس مصدوم را كه مربوط به عضو سوخته بدن اوست در آوريد.
به خاطر داشته باشيد كه اگر لباس مصدوم به پوست ناحيه سوخته چسبيده است لباس را از پوست جدا نكنيد بلكه لباس را از دور تا دور محل چسبيده قيچي كنيد .
۴- ساعت، گردنبند، دستبند ، انگشتر ، كمربند و كفش هاي مصدوم را در آوريد.
۵- ناحيه سوخته را با آب سرد شست و شو دهيد و بدين طريق آن را خنك كنيد.

 

 

در صورت آسيب ديدن چشم و يا پلك ها:
۱* از ماليدن چشم ها و پلك ها خود داري كنيد.
۲* حتما" در اولين فرصت به اورژانس چشم پزشكي مراجعه كنيد. زيرا در بعضي مواقع آسيب هاي چشمي در مراحل اوليه علائم زيادي ندارند و ظاهر بدي ايجاد نمي كنند اما مي توانند حوادث ناگواري براي چشم ايجاد كنند.
۳* چشم فرد آسيب ديده را با يك وسيله در دسترس مانند ليوانهاي يك بار مصرف يا مقوائي كه به شكل مخروط در آورده ايد بپوشانيد. نيازي به گذاشتن دستمال، پنبه يا گاز روي چشم وجود ندارد.
۴* از هيچ گونه پماد يا قطره چشمي استفاده نكنيد و چشم ها را نشوئيد زيرا استفاده از آنها مي تواند آسيب وارده به چشم را شديدتر كند.
۵* از آسپيرين، ايبوبروفن و موارد مشابه تا رسيدن به اورژانس چشم پزشكي خودداري كنيد.
۶* سعي كنيد مواد غذائي به بيمار ندهيد تا در صورت نياز به جراحي بتوان در اولين فرصت اين كار را انجام داد.


منبع: بيتوته

بررسي چگونگي تأثير رضايتمندي شغلي در افزايش بهره‌وري كاركنان

+0 به یه ن

بيان مسأله

نيروي انساني كمياب ترين و گرانقيمت‌ترين سرمايه هر سازماني به حساب مي آيد. نيروي كار مقدم بر سرمايه و مستقل از آن است. داشتن شغل براي تأمين معيشت زندگي از ضروريات زندگي است و امدادگران نيز از اين قاعده مستثني نيستند. هرچند كه انسان در پي رسيدن به شغلي است كه آرزوي آن را داشته لكن بسياري از افراد به شغل موردنظر خود دست نمي يابند و ناگزير در ساير مشاغل فعاليت مي كنند. مديران نيز بايستي توجه داشته باشند كه برخوردي را كه با ساير منابع مادي و شي‌اي سازماني دارند نمي توانند با منابع انساني داشته باشند زيرا كه انسان موجودي با شعور و با احساساتي پيچيده است و اعتقادات و باورها، ارزشها بر عملكردش تأثيرگذار است.

اهداف پژوهش:

شناسايي، مهم  ترين عوامل ايجاد كننده رضايت شغلي در بين اعضاي جامعه مورد بررسي، ارائه پيشنهادهاي مناسب در جهت مديريت صحيح بر رضايت شغلي در سازمان با توجه به نتايج حاصل از تحقيق.

روش شناسايي پژوهش:

پژوهش حاضر ازنوع كاربردي است وروش آن توصيفي است وبراي جمع آوري اطلاعات ازابزارپرسشنامه استفاده شده است.

جامعه آماري و نمونه گيري:

جامعه آماري، كاركنان معاونت اداري و مالي كميته امداد امام خميني (ره) دفترمركزي است كه تعداد آنها حدودا ۸۴نفرمي باشد.

نتيجه گيري وپيشنهادات:

با تأييد سؤالات وفرضيه‌‌هاي تحقيق، نتيجه مي‌گيريم  كه : ميزان حقوق ومزايا، پاداش هاي پرداختي، برخورداري ازامكانات رفاهي، داشتن وسايل ودسترسي به ملزومات اداري، وضعيت فيزيكي محل كار، ارتباط دوستانه با همكاران، ارتباط آسان با مسؤول مستقيم ومديران ارشد، رعايت عدالت وبرابري ازسوي مسؤولين ، شركت دادن درتصميمات مربوط به واحدشغلي، داشتن امنيت شغلي، گرفتن ترفيع ورسيدن به مقامات بالاتر، معنويت وجذابيت دركار، دستيابي به مهارت وخلاقيت هاي فردي ورسيدن به رشد فكري، تصميم گيري راحت وبي دغدغه درانجام وظايف وبهادادن مديران به تلاشها وكوششهاي كاركنان مي‌‍تواند دررضايت شغلي آنان اهميت بسزايي داشته باشد.

فهرست مطالب

عنوان

فصل اول: طرح تحقيق

۱-۱ مقدمه …………………………………………………………………………………… ۲

۲-۱ اهميت و ضرورت تحقيق…………………………………………………………. ۵

۳-۱ بيان مسأله…………………………………………………………………………….. ۶

۴-۱ اهداف تحقيق …………………………………………………………………………. ۸

فصل دوم: ادبيات تحقيق

۱-۲ مقدمه …………………………………………………………………………………. ۱۱

۲-۲ پيشينه تحقيق ………………………………………………………………………. ۱۱

بخش اول: مباحث نظري …………………………………………………………….. ۳۹

قسمت اول: تاريخچه ماهيت و ضرورت فشارهاي عصبي و رواني …… ۳۹

الف: تاريخچه مطالعات مربوط به فشارهاي عصبي و رواني ……………. ۳۹

ب: استرس و نگرش هاي مربوط به آن ………………………………………… ۴۱

ج: ماهيت فشارهاي عصبي  – رواني …………………………………………….. ۴۳

د: ضرورت مطالعه فشارهاي عصبي و رواني ……………………………….. ۴۵

قسمت دوم: عوامل ايجاد كننده فشارهاي عصبي و رواني ……………….. ۴۶

الف: عدم اطمينان و فقدان كنترل ………………………………………………….. ۴۹

ب: سنگيني و سبك كار ……………………………………………………………….. ۵۰

ج: عدم امنيت شغلي …………………………………………………………………….. ۵۰

د: ارزيابي عملكرد ………………………………………………………………………. ۵۱

قسمت سوم: پيامدهاي فشارهاي عصبي و رواني …………………………… ۵۷

الف: علائم فيزيولوژيكي جسماني ………………………………………………….. ۵۷

ب: علائم رواني ………………………………………………………………………….. ۵۷

ج: علائم رفتاري …………………………………………………………………………. ۵۷

- پيامدهاي سازماني فشارهاي عصبي و رواني ……………………………… ۵۸

قسمت چهارم: مديريت فشارهاي عصبي و رواني …………………………… ۵۹

الف: مديريت بر استرس در سطح فردي ………………………………………… ۵۹

ب: مديريت بر استرس در سطح سازماني ……………………………………… ۶۰

قسمت پنجم: رضايت شغلي ………………………………………………………….. ۶۴

الف: تعريف رضايت شغلي …………………………………………………………… ۶۴

ب: روش هاي اندازه گيري و رضايت شغلي ………………………………….. ۶۵

ج: نظريه هاي رضايت شغلي ………………………………………………………… ۶۶

د: عوامل ايجاد كننده رضايت شغلي ……………………………………………… ۶۷

هـ : پيامدهاي رضايت شغلي ………………………………………………………… ۶۸

بخش دوم: تاريخچه، اهداف و وظايف كميته امداد امام خميني (ره) ….. ۷۰

۱- تاريخچه: ………………………………………………………………………………. ۷۰

۲- اركان كميته امداد امام خميني (ره) ………………………………………….. ۷۲

۳- اهداف وظايف ……………………………………………………………………….. ۷۳

۴- فعاليت هاي عمده …………………………………………………………………… ۷۵

فصل سوم: روش تحقيق

۱-۳ روش تحقيق…………………………………………………………………………. ۷۸

۲-۳ جامعه آماري ………………………………………………………………………. ۷۸

۳-۳ حجم نمونه و روش نمونه گيري ……………………………………………. ۷۸

۴-۳ ابزار سنجش متغيرها …………………………………………………………… ۷۸

۵-۳ روايي پرسشنامه ها …………………………………………………………….. ۷۹

۶-۳ روشهاي جمع آوري اطلاعات………………………………………………… ۷۹

۷-۳ روشهاي آماري و تحليل داده هاي تحقيق ………………………………. ۷۹

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق

تجزيه و تحليل اطلاعات………………………………………………………………… ۸۰

فصل پنجم: بحث و تفسير نتايج پژوهش

۱-۵ نتايج مربوط به جداول توصيفي (تك بعدي) ………………………….. ۱۱۳

۲-۵ نتايج مربوط به جداول تحليلي (دوبعدي) ………………………………. ۱۱۷

۳-۵ مشكلات و محدوديت هاي تحقيقي ……………………………………….. ۱۱۹

۴-۵ پيشنهادات ……………………………………………………………………….. ۱۲۰

- فهرست منابع ……………………………………………………………………….. ۱۲۲

- فهرست مجلات و پايان نامه ها ……………………………………………….. ۱۲۴

- پيوست ها ……………………………………………………………………………. ۱۲۵

فهرست مجلات و پايان نامه‌ها

۱٫ بررسي عوامل موثر بر رضايت شغلي كاركنان سازمان تأمين اجتماعي كرمانشاه در دو سال ۷۵-۷۶ دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك، استاد راهنما: فرخ قوچاني، نگارش: عبدالقادر مارابي سال ۱۳۷۶٫

۲٫ پژوهشي پيرامون رضايت شغلي كاركنان سازمان تأمين اجتماعي استان مازندران، دانشگاه آزاد اسلامي واحد قائم شهر، استاد راهنما، دكتر محمد حقيقي، نگارش بهرام پناهي، سال ۱۳۷۳٫

۳٫ ميزان رضايت شغلي كارمندان صنايع مهمات سازي استان تهران، دانشگاه تهران، دانشكده علوم اجتماعي، استاد راهنما: دكتر جمشيد ايرانيان، نگارش غلامحسين احمدي.

 

دانلود فايل

بررسي چگونگي تأثير رضايتمندي شغلي در افزايش بهره‌وري كاركنان دفتر مركزي كميته امداد امام خميني (ره)

+0 به یه ن

بيان مسأله

نيروي انساني كمياب ترين و گرانقيمت‌ترين سرمايه هر سازماني به حساب مي آيد. نيروي كار مقدم بر سرمايه و مستقل از آن است. داشتن شغل براي تأمين معيشت زندگي از ضروريات زندگي است و امدادگران نيز از اين قاعده مستثني نيستند. هرچند كه انسان در پي رسيدن به شغلي است كه آرزوي آن را داشته لكن بسياري از افراد به شغل موردنظر خود دست نمي يابند و ناگزير در ساير مشاغل فعاليت مي كنند. مديران نيز بايستي توجه داشته باشند كه برخوردي را كه با ساير منابع مادي و شي‌اي سازماني دارند نمي توانند با منابع انساني داشته باشند زيرا كه انسان موجودي با شعور و با احساساتي پيچيده است و اعتقادات و باورها، ارزشها بر عملكردش تأثيرگذار است.

اهداف پژوهش:

شناسايي، مهم  ترين عوامل ايجاد كننده رضايت شغلي در بين اعضاي جامعه مورد بررسي، ارائه پيشنهادهاي مناسب در جهت مديريت صحيح بر رضايت شغلي در سازمان با توجه به نتايج حاصل از تحقيق.

روش شناسايي پژوهش:

پژوهش حاضر ازنوع كاربردي است وروش آن توصيفي است وبراي جمع آوري اطلاعات ازابزارپرسشنامه استفاده شده است.

جامعه آماري و نمونه گيري:

جامعه آماري، كاركنان معاونت اداري و مالي كميته امداد امام خميني (ره) دفترمركزي است كه تعداد آنها حدودا ۸۴نفرمي باشد.

نتيجه گيري وپيشنهادات:

با تأييد سؤالات وفرضيه‌‌هاي تحقيق، نتيجه مي‌گيريم  كه : ميزان حقوق ومزايا، پاداش هاي پرداختي، برخورداري ازامكانات رفاهي، داشتن وسايل ودسترسي به ملزومات اداري، وضعيت فيزيكي محل كار، ارتباط دوستانه با همكاران، ارتباط آسان با مسؤول مستقيم ومديران ارشد، رعايت عدالت وبرابري ازسوي مسؤولين ، شركت دادن درتصميمات مربوط به واحدشغلي، داشتن امنيت شغلي، گرفتن ترفيع ورسيدن به مقامات بالاتر، معنويت وجذابيت دركار، دستيابي به مهارت وخلاقيت هاي فردي ورسيدن به رشد فكري، تصميم گيري راحت وبي دغدغه درانجام وظايف وبهادادن مديران به تلاشها وكوششهاي كاركنان مي‌‍تواند دررضايت شغلي آنان اهميت بسزايي داشته باشد.

فهرست مطالب

عنوان

فصل اول: طرح تحقيق

۱-۱ مقدمه …………………………………………………………………………………… ۲

۲-۱ اهميت و ضرورت تحقيق…………………………………………………………. ۵

۳-۱ بيان مسأله…………………………………………………………………………….. ۶

۴-۱ اهداف تحقيق …………………………………………………………………………. ۸

فصل دوم: ادبيات تحقيق

۱-۲ مقدمه …………………………………………………………………………………. ۱۱

۲-۲ پيشينه تحقيق ………………………………………………………………………. ۱۱

بخش اول: مباحث نظري …………………………………………………………….. ۳۹

قسمت اول: تاريخچه ماهيت و ضرورت فشارهاي عصبي و رواني …… ۳۹

الف: تاريخچه مطالعات مربوط به فشارهاي عصبي و رواني ……………. ۳۹

ب: استرس و نگرش هاي مربوط به آن ………………………………………… ۴۱

ج: ماهيت فشارهاي عصبي  – رواني …………………………………………….. ۴۳

د: ضرورت مطالعه فشارهاي عصبي و رواني ……………………………….. ۴۵

قسمت دوم: عوامل ايجاد كننده فشارهاي عصبي و رواني ……………….. ۴۶

الف: عدم اطمينان و فقدان كنترل ………………………………………………….. ۴۹

ب: سنگيني و سبك كار ……………………………………………………………….. ۵۰

ج: عدم امنيت شغلي …………………………………………………………………….. ۵۰

د: ارزيابي عملكرد ………………………………………………………………………. ۵۱

قسمت سوم: پيامدهاي فشارهاي عصبي و رواني …………………………… ۵۷

الف: علائم فيزيولوژيكي جسماني ………………………………………………….. ۵۷

ب: علائم رواني ………………………………………………………………………….. ۵۷

ج: علائم رفتاري …………………………………………………………………………. ۵۷

- پيامدهاي سازماني فشارهاي عصبي و رواني ……………………………… ۵۸

قسمت چهارم: مديريت فشارهاي عصبي و رواني …………………………… ۵۹

الف: مديريت بر استرس در سطح فردي ………………………………………… ۵۹

ب: مديريت بر استرس در سطح سازماني ……………………………………… ۶۰

قسمت پنجم: رضايت شغلي ………………………………………………………….. ۶۴

الف: تعريف رضايت شغلي …………………………………………………………… ۶۴

ب: روش هاي اندازه گيري و رضايت شغلي ………………………………….. ۶۵

ج: نظريه هاي رضايت شغلي ………………………………………………………… ۶۶

د: عوامل ايجاد كننده رضايت شغلي ……………………………………………… ۶۷

هـ : پيامدهاي رضايت شغلي ………………………………………………………… ۶۸

بخش دوم: تاريخچه، اهداف و وظايف كميته امداد امام خميني (ره) ….. ۷۰

۱- تاريخچه: ………………………………………………………………………………. ۷۰

۲- اركان كميته امداد امام خميني (ره) ………………………………………….. ۷۲

۳- اهداف وظايف ……………………………………………………………………….. ۷۳

۴- فعاليت هاي عمده …………………………………………………………………… ۷۵

فصل سوم: روش تحقيق

۱-۳ روش تحقيق…………………………………………………………………………. ۷۸

۲-۳ جامعه آماري ………………………………………………………………………. ۷۸

۳-۳ حجم نمونه و روش نمونه گيري ……………………………………………. ۷۸

۴-۳ ابزار سنجش متغيرها …………………………………………………………… ۷۸

۵-۳ روايي پرسشنامه ها …………………………………………………………….. ۷۹

۶-۳ روشهاي جمع آوري اطلاعات………………………………………………… ۷۹

۷-۳ روشهاي آماري و تحليل داده هاي تحقيق ………………………………. ۷۹

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق

تجزيه و تحليل اطلاعات………………………………………………………………… ۸۰

فصل پنجم: بحث و تفسير نتايج پژوهش

۱-۵ نتايج مربوط به جداول توصيفي (تك بعدي) ………………………….. ۱۱۳

۲-۵ نتايج مربوط به جداول تحليلي (دوبعدي) ………………………………. ۱۱۷

۳-۵ مشكلات و محدوديت هاي تحقيقي ……………………………………….. ۱۱۹

۴-۵ پيشنهادات ……………………………………………………………………….. ۱۲۰

- فهرست منابع ……………………………………………………………………….. ۱۲۲

- فهرست مجلات و پايان نامه ها ……………………………………………….. ۱۲۴

- پيوست ها ……………………………………………………………………………. ۱۲۵

فهرست مجلات و پايان نامه‌ها

۱٫ بررسي عوامل موثر بر رضايت شغلي كاركنان سازمان تأمين اجتماعي كرمانشاه در دو سال ۷۵-۷۶ دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك، استاد راهنما: فرخ قوچاني، نگارش: عبدالقادر مارابي سال ۱۳۷۶٫

۲٫ پژوهشي پيرامون رضايت شغلي كاركنان سازمان تأمين اجتماعي استان مازندران، دانشگاه آزاد اسلامي واحد قائم شهر، استاد راهنما، دكتر محمد حقيقي، نگارش بهرام پناهي، سال ۱۳۷۳٫

۳٫ ميزان رضايت شغلي كارمندان صنايع مهمات سازي استان تهران، دانشگاه تهران، دانشكده علوم اجتماعي، استاد راهنما: دكتر جمشيد ايرانيان، نگارش غلامحسين احمدي.

 

دانلود فايل

بررسي جرم پولشويي در اسناد بين المللي و حقوق ايران

+0 به یه ن

مقدمه
با پيشرفت جامعه بشري رفته رفته ماهيت و شكل جرايم متحول گرديده است . از نظر ماهيت مجرمان به جاي اينكه در صدد تامين مايحتاج روزمره خود يا ارضاي احساسات خويش با ارتكاب جرايم خشن باشند ، مترصد ثروت اندوزي با ارتكاب جرايم سود آور هستند . از نظر شكلي نيز در كنار جرايم فردي ، جرائم سازمان ‌يافته بروز كرده است ؛ گروههاي سازمان يافته اي كه با استفاده از مدرنترين دستاوردهاي تكنولوژي به دنبال اهداف و منافع خود هستند. «رهبران اين باندهاي جيانتكار مدرن ، جرم را منطقي و عقلاني كرده‌اند.
آنها ديگر يك فاعل باهوش تنها نبوده بلكه اعمال او و دوستانش به طور قابل ملاحظه اي سازمان يافته و تخصصي شده است . آنها تهديد و دغدغه اي نه تنها براي پليس بلكه كل جامعه هستند و اگرچه ابتدا به شكل مخفيانه زندگي مي كردند ، اما با افزايش ثروت و قدرتشان ،‌به شكل عمومي ظاهر شده و به رقابت با سرمايه داران بزرگ و سياستمداران مي پردازند.»

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول:بررسي حقوقي وجرم شناختي پولشويي

فصل اول :بررسي حقوقي پولشويي

مبحث اول: مفهوم و تعريف

مبحث : دوم : تاريخچه

مبحث سوم : عناصر تشكيل دهنده جرم

گفتار اول : عنصر قانوني

گفتار دوم : عنصر مادي

بند اول : شرايط مقدماتي

  1.        ۱٫         ضرورت وجود جرم قبلي
  2.        ۲٫         خصوصيات مال حاصل از ارتكاب جرم
  3.        ۳٫         خصوصيات مرتكب جرم

بند دوم: عمل مرتكب

بند سوم: شيوه ها و وسايل ارتكاب جرم

  1.        ۱٫          شيوه هاي مشتمل بر استفاده از بانكها

۱-۱            تصفيه پول

۲-۱       افتتاح حساب با هويت مجعول

۳-۱            معاملات كلان از طريق نزديكان

۴-۱             وام هاي صوري و دروغين

۵-۱      اسمور فينگ

۶-۱      استفاده از بانكهاي كارگزار

۷-۱      نقل و انتقال الكتريكي و استفاده از كارتهاي هوشمند

۸-۱     بهشتهاي مالياتي

۲٫ شيوه هاي مربوط به استفاده از مؤسسات مالي غير بانكي

۱-۲              حواله

۲-۲         استفاده از بازار بورس و خريد و فروش سهام و اوراق بهادار

۳-۲              استفاده از مؤسسات بيمه

۳٫ شيوه ها و طرق پولشويي بدون استفاده از مؤسسات مالي

۱-۳            قاچاق پول

۲-۳       استفاده از كازينوها

۳-۳            استفاده از مؤسسات غير انتفاعي و خيريه

۴-۳            استفاده از بازا هنر و عتيقه جات و جواهرات

۵-۳            استفاده از متخصصان حرفه اي

بند چهارم : مراحل پولشويي

  1.        ۱٫         مرحله جايگزيني
  2.        ۲٫         مرحله لايه گذاري
  3.        ۳٫         مرحله ادغام

بند پنجم : نتيجه مجرمانه

بند ششم :‌مشاركت و معاونت در پولشويي

گفتار سوم :‌عنصر معنوي جرم

 فصل دوم : بررسي جرم شناختي پولشويي

مبحث اول : هدف و ضرورت جرم انگاري

مبحث دوم : ويژگي هاي رايج جرم پولشويي

گفتار اول: فراملي بودن

گفتار دوم : سازمان يافتگي

گفتار سوم: بدون قرباني بودن

مبحث سوم : ميزان پولشويي

مبحث چهارم :‌اهداف و علل پولشويي

مبحث پنجم :‌آثار و زيانهاي پولشويي

گفتار اول :‌آثار و زيانهاي اقتصادي

گفتار دوم : آثار و زيانهاي سياسي و اجتماعي

مبحث ششم :‌رابطه پولشويي و جرايم مربوط به موادمخدر

مبحث هفتم : ارتباط پولشويي و تروريسم

 

بخش دوم: مبارزه با پولشويي

فصل اول :‌اقدامات انجام گرفته در سطح بين المللي

مبحث اول: اسناد و توافق نامه هاي جهاني و منطقه اي

گفتار اول : كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر و داروهاي روانگردان مصوب ۱۹۸۸

گفتار دوم : اعلاميه كميته بال

گفتار سوم:‌كنوانسيون شوراي اروپا

گفتار چهارم : دستور العمل اروپايي در زمينه پولشويي

گفتار پنجم : كنواسيون سازمان ملل عليه جرايم سازمان يافته فراملي

گفتار ششم :‌كنوانسيون سازمان ملل عليه فساد مالي

مبحث دوم : نهادها و سازمانهاي مبارزه با پوشويي

گفتار اول :‌نيروي ويژه اقدام مالي براي مبارزه با پولشويي (فاتف)

گفتار دوم : گروه اگمونت

فصل دوم : راهكارهاي ارائه شده براي مبارزه با پولشويي

مبحث اول: راهكارهاي تقنيني

گفتار اول: جرم انگاري پولشويي در قوانين داخلي

گفتار دوم :‌پيش بيني كيفرهاي متناسب با جرم

گفتار سوم :‌شناسايي مسئوليت كيفري براي اشخاص حقوقي

مبحث دوم: راهكارهاي اجرايي و اداري

گفتار اول: مسئوليتها و تكاليف مؤسسات مالي

بند اول :‌رعايت اصل شناخت مشتري

بند دوم : حفظ سوابق مالي

بند سوم :‌ گزارش موارد مشكوك

بند چهارم :‌تعديل اصل رازداري حرفه اي

بند پنجم :‌عدم اطلاع به مشتري در خصوص گزارش موارد مشكوك

بند ششم : آموزش كاركنان وكارمندان

گفتار دوم :‌مسؤليتها و تكاليف مؤسسات غير مالي و اشخاص حرفه اي

گفتار سوم :‌مسؤليتها و تكاليف نظارتي

بند اول : ايجاد واحدهاي اطلاعاتي مالي (FIU)

بند دوم :‌كنترل نقل و انتقال پول

بند سوم :‌نظارت بر بانكها و مؤسسات مالي

بند چهارم : تجويز روش حمل و تحويل تحت كنترل

مبحث سوم : راهكارها و اقدامات پيشگيرانه

گفتار اول : مفهوم پيشگيري از جرم

گفتار دوم: پيشگيري از پولشويي

مبحث چهارم :‌راهكارهاي قضايي

گفتار اول:‌تسهيل كشف و اثبات جرم

بند اول : پذيرش اماره مجرميت

بند دوم ‚ استفاده از مخبرين و فنون ويژه تحقيق

گفتار دوم : مصادره و ضبط اموال

گفتار سوم : همكاري قضايي بين المللي

بند اول : نيابت قضايي

بند دوم: احاله رسيدگي كيفري

بند سوم :‌انتقال محكومين

بند چهارم :‌استرداد متهمين و محكومين

نتيجه گيري و پيشنهادات

 

دانلود فايل

بررسي تطبيقي تجديدنظر احكام كيفري در حقوق ايران و انگليس

+0 به یه ن

مقدمه
الف) طرح بحث
اگر چه در گذشته فرض براين بود كه قاضي مصون از خطا و لغزش است و حكم صادره توسط وي عين حق و عدالت مي¬باشد. ولي امروزه، اين انديشه و با ارتقاء سطح دانش و آگاهي بشر و به موازات آن ، با توسعه علم قضا و قضاوت ، اعتبار و صلابت پيشين خود را از دست داده است. و اين تفكر ظهور پيدا كرده است كه اگر چه لازم است قاضي مشرف به تمام امور باشد با اين حال وي يك انسان است و به حكم انسان بودنش همواره در معرض لغزش و خطا قرار دارد. لذا جايز نيست فرد بي گناه ، به گناه ناكرده اي گرفتار آيد. و مجازات شود و از اين رو ضروري بود ، ترتيبي مقرر گردد و مكانيزمي در جهت اصلاح بي¬مبالاتي ، قصور و يا اعمال نظر قاضي ايجاد گردد. تا بدين وسيله دستگاه عدالت كيفري ، از مسير اجراي عدالت منحرف نگشته و بي¬جهت حقوق و آزادي هاي افراد را به مخاطره نيافكند بدين ترتيب بود كه ، زمينه و بستر براي اينكه هر دعوايي بتواند دو بار مورد قضاوت قرار گيرد ، فراهم گشت . به گونه اي كه امروز ، تجديد نظر احكام كيفري به عنوان يكي از طرق اعتراض به احكام در نظام هاي حقوقي دنيا و سيستم قضايي اكثر كشورها به رسميت شناخته شده است . و به عنوان يكي از عناصر تشكيل دهنده دادرسي عادلانه و از اصول ارزشمند دادگستري سالم و حقوق بشري محسوب مي¬گردد.
فصل اول: فرايند تكوين و تطور تجديدنظر احكام كيفري
مقدمه:
امروز، اين حقيقت را همه پذيرفته‌اند كه، ممكن است. اتخاذ تصميم توسط فرشته عدالت منطبق با واقعيت امر و حكم قانون نباشد. ريشه و منشأ اين اعتقاد كه موجب شده است تا فرضهاي طلايي پيشين در خصوص مصونيت قاضي از خطا يا وحدت حق و حكم بي‌اعتبار گردد. مي‌بايست در پيچيدگي روابط اجتماعي و رشد روزافزون شمار قوانين و پرونده‌هاي مطروحه جستجو گردد. پس، در چنين حالتي، عدالت مقتضي آن است كه راهي براي جبران اشتباه‌ها و كاستي‌ها در راستاي احقاق حق پيش‌بيني گردد. از سوي ديگر، تأمين صلح اجتماعي كه ضامن بقاء و انسجام يك جامعه است. ايجاب مي‌نمايد تا روزي سخن آخر گفته شود و دعوي فيصله يابد. به عبارت ديگر، تورم پرونده‌ها در دادگاه هرچند به بهانه اجراي عدالت زيبنده دستگاه قضايي نيست و در يك كلام عدالت در لباس نظم شايسته احترام است.
بدين ترتيب، اين فصل بدنبال آن است تا شيوه‌هاي جمع بين دو ارزش اساسي نظم و عدالت و ديدگاه‌هاي متنوع موجود در اين خصوص را در پرتو مطالعه تاريخي تحولات قانونگذاري تجديدنظر احكام كيفري مورد مداقه و بررسي قرار دهد.
در همين راستا، ابتدا، سير تشريع و تحول قانونگذاري در زمينه تجديدنظر احكام كيفري در حقوق ايران، و سپس در حقوق انگليس مورد غور و مطالعه قرار خواهد گرفت.

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………… صفحه

 

علايم اختصاري…………………………………………………………………………………………………….. ۱

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

الف) طرح بحث…………………………………………………………………………………………………….. ۲

ب) اهميت موضوع و علت انتخاب آن …………………………………………………………………………. ۳

ج) سوالات پايان‌نامه ………………………………………………………………………………………………. ۴

د) فرضيات پايان‌نامه ………………………………………………………………………………………………. ۴

ه) روش تحقيق………………………………………………………………………………………………………. ۵

و) پلان كلي…………………………………………………………………………………………………………. ۵

بخش نخست

تجديدنظر در احكام كيفري: سيرتحول، مفهوم و مباني، خصوصيات و آثار

فصل‌اول: فرايند تكوين و تطور تجديدنظر احكام كيفري ……………………………………. ۷

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………. ۷

مبحث اول: سير تكوين و تطور تجديدنظر احكام كيفري در حقوق ايران ………………………………. ۸

گفتار اول: تجديدنظر احكام كيفري قبل از انقلاب اسلامي ايران …………………………………………. ۸

بند اول: قوانين موقتي اصول محاكمات جزايي ……………………………………………………………….. ۹

بند دوم: قانون تسريع دادرسي و اصلاح قسمتي از قوانين دادگستري ……………………………………. ۱۱

بندسوم: قانون اصلاح پاره‌اي از قوانين دادگستري …………………………………………………………. ۱۲

گفتار دوم: تجديدنظر احكام كيفري پس از انقلاب اسلامي ايران ……………………………………… ۱۳

بند اول: الغاء نظام تجديدنظر احكام كيفري ………………………………………………………………… ۱۳

الف: آيين نامه دادسراها و دادگاه هاي انقلاب ……………………………………………………………… ۱۳

ب: لايحه قانوني تشكيل دادگاه‌هاي عمومي ………………………………………………………………… ۱۴

ج: قانون اصلاح موادي از قانون آيين دادرسي كيفري ……………………………………………………. ۱۴

بند دوم: احياء نظام تجديدنظر احكام كيفري ……………………………………………………………….. ۲۰

الف: قانون تعيين موارد تجديدنظر احكام و نحوه رسيدگي‌ آن‌ها ……………………………………….. ۲۰

ب: قانون تشكيل دادگاه‌هاي كيفري يك و دو شعب ديوان عالي كشور ………………………………. ۲۱

ج: قانون تجديدنظر آراء دادگاه‌ها ……………………………………………………………………………. ۲۲

بند سوم: وضعيت كنوني تجديدنظر احكام كيفري ………………………………………………………… ۲۴

الف: قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب ……………………………………………………………. ۲۴

ب: قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري …………………………………. ۲۵

ج: قانون اصلاح قانون تشكيل دادگا‌ه‌هاي عمومي و انقلاب ……………………………………………… ۲۵

مبحث دوم : سيرتكوين و تطور تجدينظر احكام كيفري در حقوق انگلستان ………………………….. ۲۷

گفتار اول: بررسي فرايند تحول و تطور تجديدنظر احكام صادره از دادگاه جزا ……………………… ۲۷

گفتار دوم: بررسي فرايند تحول و تطور تجديدنظر احكام صادره از دادگاه صلح(مجستريت) …….. ۳۰

فصل دوم: مفهوم و مباني تجديدنظر …………………………………………………………………. ۳۲

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۲

مبحث اول: تعريف و ماهيت تجديدنظر ………………………………………………………………………. ۳۳

گفتار اول: تعريف تجديدنظر ………………………………………………………………………………….. ۳۳

بند اول: تعريف لغوي ……………………………………………………………………………………………. ۳۳

بند دوم: تعريف اصطلاحي …………………………………………………………………………………….. ۳۳

گفتار دوم: ماهيت تجديدنظر …………………………………………………………………………………… ۳۵

بند اول: طرق اعتراض به احكام كيفري ……………………………………………………………………… ۳۵

بند دوم: انواع تجديدنظر ………………………………………………………………………………………… ۳۶

الف: تجديدنظر عام ……………………………………………………………………………………………… ۳۶

ب: تجديدنظر خاص ……………………………………………………………………………………………. ۳۷

مبحث دوم‌: مباني تجديدنظر …………………………………………………………………………………… ۴۰

گفتار اول: مباني نظري تجديدنظر …………………………………………………………………………….. ۴۰

بند اول: دلايل موافقين تجديدنظر ……………………………………………………………………………… ۴۰

الف: جايزالخطابودن قاضي …………………………………………………………………………………….. ۴۱

ب: تضمين حقوق اصحاب دعوي ……………………………………………………………………………. ۴۲

بند دوم: ادله مخالفين ……………………………………………………………………………………………. ۴۳

الف: فقدان مبناي صحيح عقلي و فلسفي …………………………………………………………………….. ۴۴

ب: مردود بودن حكومت يك دادگاه بر دادگاه ديگر ……………………………………………………. ۴۴

ج: كاستن از ارزش و اعتبار دادگاه بدوي ……………………………………………………………………. ۴۵

گفتار دوم: مباني عملي تجديدنظر …………………………………………………………………………….. ۴۶

بند اول: دلايل موافقين تجديدنظر ……………………………………………………………………………… ۴۶

الف: تجديدنظر موجبي براي جلب اعتماد عمومي …………………………………………………………. ۴۶

ب: اثر پيشيگرانه تجديدنظر ……………………………………………………………………………………. ۴۷

ج: تجديدنظر موجبي براي وحدت رويه قضايي ……………………………………………………………. ۴۷

د: پيش‌بيني سيستم تجديدنظر در نظام‌هاي متمدن دنيا …………………………………………………….. ۴۷

بند دوم: دلايل مخالفين تجديدنظر ……………………………………………………………………………. ۴۸

الف: حكومت سيستم دلايل معنوي …………………………………………………………………………… ۴۸

ب: عدم امكان از سر گرفتن محاكمه در مرحله پژوهش …………………………………………………. ۴۹

ج: ناكارآمدي روش متداول در دادرسي‌هاي پژوهش …………………………………………………….. ۵۰

د: محل وقوع دادگاه تجديدنظر ……………………………………………………………………………….. ۵۱

ر: كاهش،(تزلزل) اعتبار احكام دادگاه‌ها ……………………………………………………………………. ۵۱

ز: دلايل جديد در مرحله تجديدنظر ………………………………………………………………………….. ۵۲

س: تجديدنظر موجبي براي بلاتكليفي و ايجاد تسلسل ……………………………………………………. ۵۲

ش: تجديدنظرموجبي براي سوءاستفاده ……………………………………………………………………… ۵۳

فصل سوم: خصوصيات و آثار تجديدنظر ……………………………………………………………. ۵۶

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶

مبحث اول: خصوصيات تجديدنظر …………………………………………………………………………… ۵۷

گفتار اول: تجديدنظر و طرق عادي اعتراض ………………………………………………………………… ۵۷

بند اول: تجديدنظر و واخواهي …………………………………………………………………………………. ۵۷

بند دوم: تجديدنظر و پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۶۱

گفتار دوم: تجديدنظر و طرق فوق‌العاده اعتراض …………………………………………………………… ۶۳

بند اول: تجديد نظر و فرجام ……………………………………………………………………………………. ۶۳

بند دوم: تجديدنظر و اعاده دادرسي ………………………………………………………………………….. ۶۵

بند سوم: تجديدنظر و شعبه تشخيص …………………………………………………………………………. ۶۹

بند چهارم: تجديدنظر و اعتراض از طريق رئيس قوه‌قضائيه ………………………………………………. ۷۷

مبحث دوم: آثار تجديدنظر …………………………………………………………………………………….. ۷۹

گفتار اول: اثر تعليقي تجديدنظر ………………………………………………………………………………. ۷۹

گفتار دوم: اثر انتقالي تجديدنظر ………………………………………………………………………………. ۸۲

بند اول: برحسب موضوع مورد اعتراض ………………………………………………………………………. ۸۴

بند دوم: بر حسب عنوان تجديدنظرخواه ……………………………………………………………………… ۸۶

الف: تجديدنظرخواهي دادستان ……………………………………………………………………………….. ۸۷

ب: تجديدنظرخواهي محكوم‌عليه …………………………………………………………………………….. ۸۸

ج: تجديدنظرخواهي مدعي خصوصي ……………………………………………………………………….. ۹۱

گفتار سوم: ممنوعيت طرح ادعاي جديد در مرحله تجديدنظر …………………………………………… ۹۳

بخش دوم

تشكيلات، تشريفات، صلاحيت و نحوة رسيدگي مراجع تجديدنظر

فصل اول: ساختار و صلاحيت مراجع تجديدنظر ………………………………………………… ۹۷

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….. ۹۷

مبحث اول: ساختار مراجع تجديدنظر ………………………………………………………………………… ۹۸

گفتار اول: مراجع تجديدنظر شكلي …………………………………………………………………………… ۹۸

بند اول: ديوان عالي كشور ……………………………………………………………………………………… ۹۸

الف: قسمت شعب ديوان عالي كشور ……………………………………………………………………….. ۱۰۰

ب: دادسراي ديوان عالي كشور ……………………………………………………………………………… ۱۰۱

بند دوم: دادگاه عالي عدالت …………………………………………………………………………………. ۱۰۳

گفتار دوم: مراجع تجديدنظر ماهوي ………………………………………………………………………… ۱۰۵

بند اول: دادگاه تجديدنظر …………………………………………………………………………………….. ۱۰۶

بند دوم: دادگاه جزا ……………………………………………………………………………………………. ۱۱۱

مبحث دوم: احكام قابل تجديدنظر و موارد صلاحيت مراجع تجديدنظر ……………………………… ۱۱۵

گفتار اول: احكام قابل تجديدنظر ……………………………………………………………………………. ۱۱۵

بند اول: قطعيت و عدم قطعيت احكام ……………………………………………………………………….. ۱۱۵

بند دوم: اصل تاثير دعوي عمومي و خصوصي بر يكديگر ……………………………………………… ۱۲۱

گفتار دوم: موارد صلاحيت مراجع تجديدنظر …………………………………………………………….. ۱۲۳

بند اول : موارد صلاحيت مراجع  تجديدنظر شكلي ………………………………………………………. ۱۲۳

الف: موارد صلاحيت ديوان عالي كشور ……………………………………………………………………. ۱۲۳

ب: موارد صلاحيت دادگاه عالي عدالت …………………………………………………………………… ۱۳۲

بند دوم: موارد صلاحيت مراجع تجديدنظر ماهوي ……………………………………………………….. ۱۳۴

الف: موارد صلاحيت دادگاه تجديدنظر ……………………………………………………………………. ۱۳۴

ب: موارد صلاحيت دادگاه جزا ……………………………………………………………………………… ۱۳۸

فصل دوم: شرايط و تشريفات تجديدنظر ………………………………………………………….. ۱۴۰

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۰

مبحث اول: تنظيم و تقديم درخواست تجديدنظر …………………………………………………………. ۱۴۱

گفتار اول: تنظيم درخواست تجديدنظر …………………………………………………………………….. ۱۴۱

بند اول: شرايط تنظيم درخواست ……………………………………………………………………………. ۱۴۱

الف: دادگاه تجديدنظر ………………………………………………………………………………………… ۱۴۳

ب: دادگاه جزا ………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۵

ج: دادگاه عالي عدالت ………………………………………………………………………………………… ۱۴۵

د: ديوان عالي ……………………………………………………………………………………………………. ۱۴۶

بند دوم: ضمانت اجراي عدم رعايت شرايط تنظيم درخواست …………………………………………. ۱۵۳

الف: شرايطي كه ضمانت اجراي آن رد فوري درخواست است. ……………………………………… ۱۵۴

ب: شرايطي كه ضمانت اجراي آن توقيف درخواست است. ………………………………………….. ۱۵۵

گفتار دوم‌: تقديم درخواست …………………………………………………………………………………. ۱۵۶

بند اول: تكاليف تجديدنظرخواه …………………………………………………………………………….. ۱۵۶

بند دوم: تكاليف مرجع تقديم درخواست تجديدنظر …………………………………………………….. ۱۵۹

الف: حالتي كه دادخواست خارج از مهلت تقديم شده باشد …………………………………………… ۱۵۹

ب: حالتي كه درخواست تجديدنظر ناقص تقديم شده باشد …………………………………………… ۱۶۰

ج: حالتي كه درخواست تجديدنظر ناقص در مهلت مقرر و عامل تقديم شده باشد ……………….. ۱۶۰

مبحث دوم: اشخاص ذي‌حق و مهلت تجديدنظرخواهي ………………………………………………… ۱۶۴

گفتار اول: اشخاص واجد حق تجديدنظرخواهي …………………………………………………………. ۱۶۴

بند اول: محكوم‌عليه ……………………………………………………………………………………………. ۱۶۴

بند دوم: دادستان ………………………………………………………………………………………………… ۱۶۶

بند سوم: مدعي خصوصي …………………………………………………………………………………….. ۱۶۷

گفتار دوم: مهلت درخواست تجديدنظر ……………………………………………………………………. ۱۷۰

فصل سوم: فرايند رسيدگي و تصميمات مراجع تجديدنظر ………………………………… ۱۷۴

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۴

مبحث اول: فرايند رسيدگي و تصميمات مراجع تجديدنظر ماهوي ……………………………………. ۱۷۵

گفتار اول: فرايند رسيدگي و تصميمات دادگاه تجديدنظر …………………………………………….. ۱۷۵

بند اول: اعمال و تصميمات دادگاه تجديدنظر در موارد عدم امكان رسيدگي به دعوي تجديدنظر ۱۷۶

الف: عودت پرونده به دادگاه بدوي ………………………………………………………………………… ۱۷۶

ب: صدور قرار عدم صلاحيت ……………………………………………………………………………….. ۱۷۶

ج: صدور قرار رد درخواست …………………………………………………………………………………. ۱۷۷

د: صدور قرار رد دعوي ……………………………………………………………………………………….. ۱۷۷

بند دوم: اعمال و تصميم دادگاه تجديدنظر در موارد امكان رسيدگي به دعوي تجديدنظر ……….. ۱۷۸

الف: نحوه رسيدگي دادگاه تجديدنظر …………………………………………………………………….. ۱۷۸

۱ـ اجراي ترتيبات مرحله بدوي ………………………………………………………………………………. ۱۸۰

۲ـ اجراي ترتيبات خاص ……………………………………………………………………………………… ۱۸۰

۱ـ۲ـ اخذ تامين مناسب …………………………………………………………………………………………. ۱۸۱

۲ـ۲ ـ ضرورت يا عدم ضرورت تشكيل جلسه …………………………………………………………….. ۱۸۲

۳ـ۲ـ تسهيل حضور زنداني در دادگاه ……………………………………………………………………….. ۱۸۴

۴ـ۲ـ قرار تحقيق و معاينه محلي ………………………………………………………………………………. ۱۸۴

۵ـ۲ـ استماع ادله جديد ………………………………………………………………………………………… ۱۸۵

ب: تصميمات دادگاه تجديدنظر ……………………………………………………………………………. ۱۸۷

۱ـ تاييد حكم بدوي ……………………………………………………………………………………………. ۱۸۷

۲ـ تاييد حكم بدوي همراه با اصلاح آن ……………………………………………………………………. ۱۸۸

۳ـ نقض راي …………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۹

۱ـ۳ـ صدور راي از دادگاه فاقد صلاحيت ………………………………………………………………….. ۱۸۹

۲ـ۳ـ صدور راي برخلاف موازين شرعي يا قانوني ……………………………………………………….. ۱۸۹

گفتار دوم: فرايند رسيدگي و تصميمات دادگاه جزا …………………………………………………….. ۱۹۵

بند اول: فرايند رسيدگي دادگاه جزا ………………………………………………………………………… ۱۹۵

بند دوم‌: تصميمات دادگاه جزا ………………………………………………………………………………. ۱۹۶

مبحث دوم: فرايند رسيدگي و تصميمات مراجع تجديدنظر شكلي ……………………………………. ۱۹۸

گفتار اول: فرايند رسيدگي و تصميمات ديوان عالي كشور …………………………………………….. ۱۹۸

بند اول: فرايند رسيدگي و تصميمات ديوان عالي در موارد عدم امكان رسيدگي …………………… ۱۹۸

بند دوم: فرايند رسيدگي و تصميمات ديوان عالي در موارد امكان رسيدگي ………………………… ۱۹۹

الف: فرايند رسيدگي ديوان عالي كشور ……………………………………………………………………. ۱۹۹

۱ـ گزارش عضومميز …………………………………………………………………………………………… ۲۰۰

۲ـ اعلام تخلف به دادگاه عالي انتظامي قضات ……………………………………………………………. ۲۰۰

۳ـ عدم دعوت اصحاب دعوي ……………………………………………………………………………….. ۲۰۱

۴ـ اخذ نظر نماينده دادستان كل ……………………………………………………………………………… ۲۰۱

۵ـ ختم رسيدگي ……………………………………………………………………………………………….. ۲۰۱

ب: تصميمات ديوان عالي كشور ……………………………………………………………………………. ۲۰۲

۱ـ تاييد راي تجديدنظر خواسته ……………………………………………………………………………… ۲۰۲

۲ـ نقض حكم تجديدنظرخواسته …………………………………………………………………………….. ۲۰۳

۱ـ۲ـ نقص بلاارجاع ……………………………………………………………………………………………. ۲۰۳

۲ـ۲ـ نقض به لحاظ نقص تحقيقات …………………………………………………………………………. ۲۰۴

۳ـ۲ـ نقض حكم به علت عدم صلاحيت دادگاه بدوي …………………………………………………… ۲۰۵

۴ـ۲ـ نقض و ارجاع …………………………………………………………………………………………….. ۲۰۶

گفتار دوم: فرايند رسيدگي و تصميمات دادگاه عالي عدالت ………………………………………….. ۲۰۸

بند اول: فرايند رسيدگي دادگاه عالي عدالت ……………………………………………………………… ۲۰۸

بند دوم: تصميمات دادگاه عالي عدالت ……………………………………………………………………. ۲۰۸

نتيجه‌گيري و پيشنهاد …………………………………………………………………………………………… ۲۱۰

واژه‌نامه …………………………………………………………………………………………………………… ۲۲۱

پرونده‌هاي انگليسي مورد استناد ……………………………………………………………………………… ۲۲۴

منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………………….. ۲۲۵

 

دانلود فايل

بررسي تأثير سبكهاي فرزند پروري والدين بر ميزان خلاقيت كودكان

+0 به یه ن

مقدمه

با توجه به برخورد جوامع بشري با مسائل ناهمگون بي شمار فزاينده وابستگي متقابل بين كشور‌ها، تحليل رفتن منابع طبيعي، سرعت فزاينده تغييرات و مسائل عديده‌اي از اين قبيل نياز به يافتن تصويري هر چه جامع‌تر و دقيقتر از آينده براي هر جامعه از ضروريات است. (كفايت، ۱۳۷۲).

تورنس (۱۹۵۹) استدلال مي‌كند كه تصاوير آگاه و ناخودآگاه از آينده، نيروي محرك مهمي در پس دستاوردهاي آينده‌اند. تصاوير مثبت آينده، نيروي پر توان مغناطيسي هستند كه ما را به تحرك واداشته‌اند و به ما انرژي لازم را براي حركت به پيش به سوي امكانات، راه‌حلها و دستاوردهاي خلاقي و جديدي مي‌دهند از طرفي براي آنكه بتوانيم قدرت تصور خود را افزايش دهيم و تصاوير مثبتي از آينده خلق كنيم بايد خلاقيت خود را پرورش دهيم. چه نياز به به خلاقيت اجتناب ناپذير است، بنابراين در اين دنياي پيچيده كنوني كه در هر رقابتهاي بسيار فشرده جوامع مبتكر و مختلف براي دستيابي به جديدترين تكنولوژي و منابع قدرت هستيم. افراد تيز هوش خلاق و صاحبان انديشه‌هاي نو و جديد همانند گرانبهاترين سرمايه‌ها از جايگاه بسيار بالا و ارزشمندي برخوردار هستند.

هر چه قدر جهاني كه در آن زندگي مي‌كنيم پيچيده‌تر مي‌شود نياز به شناسايي و پرورش ذهنهاي خلاق و آفريننده محسوس و روشنتر مي‌گردد. در همين رابطه نونيامي معتقد است:

«شانسي براي بدست آوردن خلاقيت بالقوه مي‌تواند موضوع مرگ و زندگي هر جامعه‌اي باشد» (گاستون، ۱۹۸۵).

فهرست مطالب

فصل اول- بررسي تأثير سبكهاي فرزند پروري والدين بر ميزان خلاقيت كودكان
مقدمه
بيان مسئله
ضرورت و اهميت تحقيق
اهداف تحقيق عبارتند از
فصل دوم – پيشينه تحقيق
پيشينه تحقيق
تعريف خلاقيت
مفهوم خلاقيت
نظريه هاي مربوط به خلاقيت
خلاقيت معمولي و خارق العاده
چه چيزي خلاقيت نيست؟
تفكر خلاق
فرآيند خلاق
عوامل موثر در خلاقيت
عواملي كه مانع خلاقيت مي شود
روشهاي پرورش خلاقيت
ويژگي هاي كودكان خلاق
اشكال مختلف تخيل و جلوه هاي خلاقيت در كودكان
الگوي شفير
۱- والدين مقتدر (همتاي ربع اول در الگوي شيفر)
۲- والدين سهل گير (همتاي ربع دوم در الگوي شيفر)
۳- والدين مستبد (همتاي ربع سوم در الگوي شيفر)
۴- والدين مسامحه كار بي اعتنا (همتاي ربع چهارم در الگوي شيفر)
موقعيت و تأثير خانواده بر رفتار فرزندان
چگونه رفتارهاي ولدين مي تواند خلاقيت را برانگيزد
نيل به دستاورد – نه نمره
والدين فعال و مستقل
قدرداني از خلاقيت
تصور ذهني از آينده
شوخ طبعي
اصول تورنس
شيوه هاي فرزندپروري
فصل سوم- روش تحقيق
مقدمه
جامعه آماري
نمونه آماري
روش آماري
ابزار تحقيق
پرسشنامه شيوه هاي فرزند پروري
پايايي و اعتبار آزمون
آزمون سنجش خلاقيت
فصل چهارم – تجزيه و تحليل داده ها
مقدمه
فرضيه شماره يك  بين سبك فرزندپروري مقتدرانه والدين و خلاقيت كودكان رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۱   ميانگين خلاقيت كودكان با توجه به سبك فرزندپروري والدين
جدول شماره ۲  جدول همبستگي مربوط به فرضيه شماره يك
فرضيه شماره ۲  بين سبك سهل گيرانه والدين و خلاقيت كودكان رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۵   ميانگين خلاقيت كودكان با توجه به سبك فرزند پروري
جدول شماره ۶  جدول همبستگي مربوط به هزينه شماره ۳
فرضيه شماره ۳  بين سبك فرزند پروري استبدادي والدين و خلاقيت كودكان رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۳  ميانگين خلاقيت كودكان با توجه به سبك فرزندپروري والدين
جدول شماره ۴  جدول همبستگي مربوط به فرضيه شماره ۲
سئوال ۱  والدين بايد به بچه هاي خود اجازه دهند تا هر آنچه را كه مي‌خواهند انجام دهند.
جدول شماره ۷  توزيع فراواني سبك فرزند پروري والدين
سئوال ۲  بچه ها بايد فقط از آنچه كه والدينشان مي گويند پيروي كنند، در غير اين صورت بايد آنها را تنبيه كرد.
جدول شماره ۸   توزيع فراواني سبك فرزند پروري والدين
سئوال ۳  اگر به مشكلات بچه ها توجه شود اين دردسر را به دنبال دارد كه آنها پرورش شده و انتظارات بيشتري از والدين خواهند داشت.
جدول شماره ۹   توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۴  هرگاه والدين تصميمي براي بچه ها مي گيرند بايد دلايل آن را به آنها بگويند.
جدول شماره ۱۰   توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۵   اگر بچه ها نسبت به محدوديتهاي ايجاد شده در خانواده اعتراض كردند والدين بايد با صحبت كردن آنها را قانع كنند.
جدول شماره ۱۱   توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۶   والدين نبايد در كارهاي مربوط به بچه ها دخالت كنند چون بچه ها به طور ذاتي راه خودشان را پيدا مي كنند.
جدول شماره ۱۲   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۷   اگر بچه ها مطابق ميل والدين خود رفتار كنند در آينده افراد موفقي خواهند شد.
جدول شماره ۱۳  جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۸   بچه ها بايد كاري را كه والدين از آنها انتظار دارند انجام دهند اما اگر انتظارات والدين غير قابل قبول بود بايد بتوانند آزادانه با والدين خود مطرح كنند.
جدول شماره ۱۴   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزند پروري والدين
سئوال ۹   وقتي والدين از بچه ها مي خواهند تا كاري انجام دهند بچه ها بايد بدون چون و چرا آنرا انجام دهند.
جدول شماره ۱۵   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۰   والدين نبايد بچه ها را در منزل محدود كنند بلكه بايد آنها را آزاد بگذارند تا تمام لوازم اطراف خود را دستكاري كنند.
جدول شماره ۱۶   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزند پروري والدين
سوال ۱۱   هرگاه بچه ها برخلاف ميل والدين رفتار كردند والدين بايد به جاي تنبيه آنها را راهنمايي كنند.
جدول شماره ۱۷   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۲   والدين خيلي زود بايد به بچه ها بفهمانند كه رئيس خانواده چه كسي است؟
جدول شماره ۱۸   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۳   والدين بايد در تصميم گيريهاي مربوط به خانواده فقط آنچه را كه خاص بچه ها است انجام دهند.
جدول شماره ۱۹   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۴   اگر والدين رفتار و خواسته‌هاي بچه ها را محدود نكنند بيشتر مشكلات حل مي شود.
جدول شماره ۲۰  جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۵   والدين بايد هنگام تصميم گيري در مورد مسائل و برنامه هاي خانواده نظر بچه ها را دخالت دهند و از آنها نيز نظرخواهي كنند.
جدول شماره ۲۱  جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۶  والدين بايد بچه هايي كه با نظر آنها مخالفت مي كنند به شدت برخورد نمايند.
جدول شماره ۲۲   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۷   والدين بايد به بچه ها اجازه دهند تا در كارهاي خودشان تصميم گيرنده باشند.
جدول شماره ۲۳   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۱۸  شوخي و بازي كردن بچه ها در حضور والدين توهين به آنهاست.
جدول شماره ۲۴   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين.
سئوال ۱۹  بچه ها به بازي و توزيع نياز دارند براي اين كار والدين بايد به آنها اجازه دهند هر وقت دلشان خواست از منزل خارج شوند.
جدول شماره ۲۵   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۰  بايد به بچه ها اجازه داده شود كه اگر فكر مي كنند نظراتشان از نظرات والدين فرد بهتر است آن را ابراز كنند.
جدول شماره ۲۶   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۱  وقتي بچه ها مرتكب اشتباهي مي شوند هيچ گاه نبايد آنها را سرزنش كرد.
جدول شماره ۲۷  جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۲   اگر والدين تصميمي برخلاف ميل بچه ها گرفتند در چنين مواردي بايد در مورد آن با بچه ها گفتگو كنند و حتي اگر اشتباه كرده بودند آن را بپذيرند.
جدول شماره ۲۸    جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۳  گاهي اوقات والدين با بچه ها سازش كنند نه اينكه هميشه انتظار داشته باشند كه بچه ها با آنها سازش كنند.
جدول شماره ۲۹  جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۴  بچه ها را بايد آزاد گذاشت تا خودشان تجربه كسب كنند.
جدول شماره ۳۰   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۵  بعضي از بچه ها ذاتاً بد نيستند و بايد طوري تربيت شوند كه از والدين خود بترسند.
جدول شماره ۳۱  جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۶  بچه ها وقتي بزرگ شوند از سخت گيريهاي والدين خود سپاسگزاري خواهند كرد.
جدول شماره ۳۲   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۷   وقتي بچه ها دچار مشكل و دردسر مي شوند (كاري خطايي انجام مي دهند) بايد بدانند كه با مطرح كردن آن مشكل براي والدين خود تنبيه نمي‌شوند.
جدول شماره ۳۳   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۸  در مجالس و ميهماني ها بايد بچه ها را آزاد گذاشت تا محيط اطراف خود را دست كاري كنند تا حس كنجكاوي آنها ارضا شود.
جدول شماره ۳۴   جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۲۹   بچه ها جدول و كوشا نخواهند بود مگر اينكه درباره كارهاي آنها سختگيري آنها.
جدول شماره ۳۵  جدول توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
سئوال ۳۰   اگرچه بچه ها تجربه كمي دارند اما گاهي اوقات نظر آنها بهتر از نظر والدين است.
جدول شماره ۳۶   توزيع فراواني سبكهاي فرزندپروري والدين
جدول شماره ۳۷   توزيع فراواني خلاقيت كودكان
جدول شماره ۳۸   توزيع فراواني خلاقيت كودكان
جدول شماره ۳۹   توزيع فراواني خلاقيت كودكان
جدول شماره ۴۰   جدول توزيع فراواني خلاقيت كودكان
جدول شماره ۴۱   جدول توزيع فراواني خلاقيت كودكان
جدول شماره ۴۲   توزيع فراواني خلاقيت كودكان
جدول شماره ۴۳   توزيع فراواني خلاقيت كودكان
جدول شماره ۴۴   توزيع فراواني خلاقيت كودكان
تعاريف نظري واژه ها

 

دانلود فايل

بررسي تاثير رسانه هاي خارج از كشور بر علاقه جوانان ۲۰ الي ۳۰ سال به پان تركيسم در شهرستان اردبيل

+0 به یه ن

چكيده تحقيق :

 در اين پروژه كه تحت عنوان ( بررسي تاثير رسانه هاي خارج از كشور بر علاقه جوانان ۲۰ الي ۳۰ سال به پان تركيسم در شهرستان اردبيل ، پارس آباد و مشگين شهر مي باشد ) تلاش شده است كه رسانه هاي گروهي ( شبكه هاي تلويزيون ) خارج از كشور كه در تبليغ افكار پان تركيسم فعاليت دارند شناسايي و تاثير آنهابر علاقه جوانان بين ۲۰ الي ۳۰ سال به پان تركيسم بررسي گردد.

در همين راستا پرسشنامه حاوي ۲۳ سوال تهيه و به تناسب آمار جمعيت تعداد ۱۰۰ نفر در شهرستان اردبيل ۵۰ نفر در شهرستان پارس آباد ۵۰ نفر در شهرستان مشگين شهر از جامعه آماري به روش نمونه گيري تصادفي ساده تكميل گرديد.

نوع تحقيق كاربردي و روش انجام آن توصيفي است و ابزار گرد آوري اطلاعات و شيوه انجام تحقيق اسنادي و پرسشنامه اي بوده است البته امكان استفاده از روش مصاحبه و ساير روشها نيز وجود داشت كه بلحاظ ضيق مهلت تكميل  تحقيق و لزوم مسافرت به شهرستانهاي مذكور و انجام هزينه اياب و ذهاب و ساير مشكلات جانبي فقط به روشها و ابزارهاي فوق اكتفا گرديد.

جامعه آماري جوانان بين ۲۰ الي ۳۰ سال شهرستان اردبيل – پاس آباد و مشگين شهر بودند كه سعي گرديد از دارندگان مدارك تحصيلي ديپلم به بالا پرسشنامه تكميل گردد .

طبق نتايج بدست آمده از هفت مورد فرضيه طرح شده فرضيه عدم تأمين نيازمنديهاي جوانان توسط شبكه‌هاي داخل كشور باعث گرايش آنان به شبكه‌هاي خارج شده است با ۷۱ درصد پاسخ مثبت ۵/۲۴ درصد پاسخ منفي و ۵/۴ درصد پاسخ نداده اولين و ضعف پوشش شبكه‌هاي داخل كشور باعث گرايش جوانان به رسانه‌هاي خارجي شده است، با ۶۷درصد پاسخ مثبت، ۵/۲۴درصد پاسخ منفي، ۵/۸ درصد پاسخ نداده دومين فرضيه و تأثير تنوع و جذابيت برنامه‌هاي شبكه‌هاي خارجي بر گرايش جوانان به آن برنامه‌ها با ۵/۵۳درصد پاسخ مثبت، ۳۲درصد پاسخ منفي، ۵/۱۴درصد پاسخ نداده سومين فرضيه تأييد شده مي‌باشد. فرضيات، تأثير رسانه‌هاي خارج از كشور بر علاقه‌مندي جوانان به پان تركيسم با ۵/۵۰درصد پاسخ مثبت ۵/۳۷درصد پاسخ منفي ۱۲درصد پاسخ نداده و فرضيه اهداف تجزيه طلبي بودن رسانه‌هاي خارج از كشور با ۵۰درصد پاسخ مثبت ۵/۳۳درصد پاسخ منفي ۵/۱۶ پاسخ نداده و فرضيه‌ موفقيت شبكه‌هاي خارجي در جذب طرفدار و بيننده با ۵/۴۶ درصد پاسخ مثبت، ۴۰درصد پاسخ منفي، ۱۳ درصد پاسخ نداده به ترتيب توسط نمونه‌هاي جامعه آماري تأييد گرديده‌اند. 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                      صفحه

فصل اول: مقدمه و كليات                                                                               ۱

مقدمه                                                                                                                           ۲

بيان مسئله                                                                                                                      ۳

اهداف ويژه تحقيق                                                                                                         ۵

سؤالات تحقيق                                                                                                               ۶

فرضيات تحقيق                                                                                                              ۷

فصل دوم : پيشينه موضوع و چارچوب نظري آن                                             ۸

نگاهي به سابقه تاريخي پان تركيسم در آذربايجان                                                             ۹

بحث هاي نظري درباره مسئله قوميت و ناسيوناليسم قومي                                                  ۱۱

مفهموم بندي قوميت و گروههاي قومي                                                                           ۱۲

ظهور و گرايشهاي سياسي در آذربايجان                                                                          ۱۶

نقش نخبگان سياسي و فكري در شكل دادن به هويت قومي                                              ۱۶

قوم گرايي و سياست بين الملل                                                                                        ۱۸

شكل گيري هويت قومي در جريان مبارزه نخبگان براي كسب قدرت                                ۱۹

تاريخچه راديو و تلويزيون جمهوري آذربايجان                                                                ۲۱

مهمترين شبكه هاي تلويزيوني جمهوري آذربايجان                                                          ۲۱

شبكه تلويزيوني ANS                                                                                                  ۲۱

شبكه تلويزيوني Space                                                                                                ۲۲

شبكه تلويزيوني Lider                                                                                                             ۲۳

شبكه تلويزيوني اجتماعي جمهوري آذربايجان                                                                 ۲۳

شبكه تلويزيوني AZ TV                                                                                              ۲۴

تلويزيون آزادليق                                                                                                            ۲۵

شبكه هاي تلويزيوني كه توسط عناصر قوم گرا پان تركيسم راه اندازي شده است               ۲۶

 

تلويزيون نداي آذربايجان                                                                                               ۲۶

تلويزيون اودلاريوردو                                                                                                     ۲۶

تلويزيون آنا يورد                                                                                                           ۲۷

تلويزيون گوني آذربايجان(گوناز تي وي)                                                                       ۲۷

شواهد تحقيق                                                                                                                 ۲۹

فصل سوم : روش اجراي تحقيق                                                             ۳۰

نوع و روش تحقيق                                                                                                         ۳۱

ابزار و روش گرد آوري اطلاعات                                                                                   ۳۱

روش گرد آوري اطلاعات                                                                                             ۳۱

جامعه آماري و نمونه                                                                                                     ۳۲

نمونه گيري                                                                                                                   ۳۲

اعتبار و روايي پرسشنامه                                                                                                  ۳۲

پايايي پرسشنامه                                                                                                                         ۳۳

روش تجزيه و تحليل                                                                                                      ۳۳

فصل چهارم : تجزيه و تحليل يافته ها                                                      ۳۴

جمعيت كلي استان به تفكيك شهرستانها                                                                          ۳۵

جدول مربوط به مباني نظري                                                                                           ۳۶

جدول توزيع درصد فراواني                                                                                            ۳۷

تحليل و شرح جدول توزيع درصد فراواني و رسم نمودار مربوطه                                       ۳۹

فصل پنجم:  نتيجه گيري و پيشنهادات                                                                   ۵۵

اهم نتايج تحقيق                                                                                                             ۵۶

پيشنهادات                                                                                                                     ۵۷

محدوديتهاي تحقيق                                                                                                       ۵۸

منابع

منابع و مأخذ

 

۱-    دكتر احمدي حميد ۱۳۷۹ قوميت و قوم گرايي در ايران، افسانه و واقعيات ، تهران نشر ني

۲-    دكتر حافظ نيا – محمد رضا -۱۳۸۰ مقدمه اي بر روش تحقيق در علوم انساني – تهران سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه (سمت)

۳-    دايره المعارف دانش بشري

۴-    مركز اسناد پليس امنيت و اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اردبيل

 

دانلود فايل

بررسي پارامترهاي طراحي ترانسفورماتورهاي قدرت تكه فاز و ارائه الگوريتم مناسب براي طراحي بهينه آن

+0 به یه ن

مقدمه

در ميان مباحث مختلف علوم بحث طراحي يكي از مهمترين موضوعاتي است كه در مورد آن بايد تحقيقات وسيعي انجام شود. در مورد دستگاهها و وسايل الكتريكي نيز موضوع طراحي جايگاه ويژه اي دارد.

شايد پركاربردترين وسيله اي كه در اغلب دستگاههاي الكتريكي و الكترونيكي بصورت مستقيم يا غيرمستقيم و در اندازه هاي كوچك و بزرگ استفاده مي شود، ترانسفورماتور مي باشد.

ترانسفورماتورها از نظر كاربرد انواع مختلفي دارند: ترانسفورماتورهاي ولتاژ (VT) ، ترانسفورماتورهاي جريان (CT) ، ترانسفورماتورهاي قدرت (PT) ، ترانسفورماتورهاي امپدانس، ترانسفورماتورهاي ايزولاسيون و اتوترانسفورمرها . هر كدام از اين نوع ترانسفورماتورها كاربرد و تعريف خاص خود را دارند.

در روند طراحي ترانسها مسايل مختلفي مطرح مي شود، و مراحل متعددي بايد طي شود تا يك طراحي بصورت پايدار و مناسب ، قاب ساخت و استفاده بصورت عملي باشد.

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه

فصل اول: مفاهيم اساسي  در طراحي

فصل دوم: هسته ترانسفورماتور

فصل سوم: سيم پيچي ترانسفورماتور

فصل چهارم: طراحي ترانسفورماتور

منابع و مراجع

منابع و مراجع

Lowdon, E. : Practical Transformer Design Handbook.            [۱] Edition : 1958

[2] Electrical machinery Analyses Applying MATLAB

[3] حشمتي، احمد. گزارش دوره آموزش در شركت ايران ترانسفو زنجان – قسمت فني تابستان ۱۳۸۰

[۴] نصيري، علي. جزوه طراحي ترانسفورماتور. دانشگاه زنجان.

دانلود فايل