آيا قند خون با سرطان ارتباط دارد؟

+0 به یه ن

در جديدترين تحقيقي كه در سوئد بر بيش از نيم ميليون نفر در اروپا انجام گرديده است نتايج جالبي حاصل گرديد...

 



در اين مطالعه مشخص شد: ميزان ريسك ابتلاء به سرطان به ازاي هر ميلي مول در ليتر در مردان 5% و در زنان 11% افرايش يافته است.
و ارتباط قوي افزايش قند با سرطانهاي كبد، كيسه صفرا و مثانه مشاهده گرديد.البته جالب توجه است كه افزايش قند خون با افرايش ميران سرطان پروستات ارتباطي ندارد .اين مطالعه بر روي 550000 نفر از كشورهاي سوئد، نروژ، اتريش كه توسط 79000 نفر معاينه شدند و در طي 10 سال مطالعه و پي گيري موارد، 30000 نفر دچار سرطان شده بودند.
گرچه به نظر ميرسد موارد ديگري هم مي تواند در ايجاد سرطان موثر باشد و نياز به تحقيقات بعدي مي باشد.

پياز ناراحتي روحي‌تان را برطرف مي‌كند

+0 به یه ن

اگر ورقه‌هاي نازك پياز در شير پخته و مصرف شود، براي درمان دردهاي حاصل از قولنج روده‌ها و ناراحتي‌هاي شكم مفيد است. پياز پخته ادرار آور است و مصرف پياز پخته به هر شكل كه باشد، براي رفع ناراحتي‌‌هاي روحي مفيد است.

 

يك متخصص تغذيه گفت: مصرف پياز پخته به هر شكل كه باشد، براي رفع ناراحتي هاي روحي مفيد است.

سيد ضياءالدين مظهري با بيان اين كه برگ هاي سبز پيازچه بيش تر هنگام بهار يافت مي شود و داراي مقدار زيادي ويتامين C است، گفت: پياز تقريباً تمام خواص سير را در معالجه فشارخون، بيماري قند و درمان بيماري كرمك را دارد. مصرف پياز پخته باعث لينت يا نرمي مزاج مي شود و استفاده از پيازي كه با چربي پخته شده باشد، براي دفع اخلاط چسبنده از سينه مفيد است.

 

 

خواص پياز

 

اين متخصص تغذيه افزود: مصرف پياز پخته با چربي براي رفع يبوست و نفخ روده ها مفيد است. براي اين منظور پياز را با بخار پخته و در هنگام پختن به تدريج به آن كره اضافه شود و سپس مصرف كنند.

مظهري گفت: اگر ورقه هاي نازك پياز در شير پخته و مصرف شود، براي درمان دردهاي حاصل از قولنج روده ها و ناراحتي هاي شكم مفيد است. پياز پخته ادرار آور است و مصرف پياز پخته به هر شكل كه باشد، براي رفع ناراحتي هاي روحي مفيد است.

وي افزود: تخم پياز طبيعت گرم دارد و خوردن 4 تا 5 گرم آن براي تحريك نيروي جنسي مؤثر است و قرار دادن پياز پخته و گرم در محل سوختگي و يا قرار دادن آن در محل بواسير اثر مؤثري دارد، زيرا خون را به طرف سطح پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ هاي بواسيري مي كاهد.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: براي برطرف كردن بوي بد پياز بعد از مصرف آن مي توان، يك عدد گردو يا مقداري نان سوخته خورده شود يا چند عدد باقلا را جويده و مدتي در دهان نگه داشت.

مبتلايان به آلزايمر نرگس بو كنند

+0 به یه ن

قديمي ترين نرگس زارهاي ايران متعلق به شهرستان بهبهان در شرق خوزستان است كه قدمت آن به دوران قبل از ميلاد مسيح بازگشته و در حال حاضر براي حفظ بقاي خود به توجه ويژه مسئولان نياز دارد.

گل نرگس را مي توان در دشتها و كوهپايه هاي زاگرس در استان هاي ايلام، لرستان ، خوزستان ، فارس ، كهگلويه و بوير احمد مشاهده كرد.

اين گل در جشنواره گل هلند رتبه نخست را به خود اختصاص داده و و در ايران به علت نبود آگاهي و معرفي كافي و عدم تبليغ درباره آن و شناسانده نشدنش تاكنون از خاستگاه آن اطلاعات كافي منتشر نشده است.

گل دهي نرگس همه ساله از نيمه دوم سال آغاز و تا پايان بهمن و گاهي نيز نيمه اول اسفند در بهبهان ادامه دارد. در اصل هر وقت گل نرگس وجود دارد سرما هم در كنار آن ادامه دارد.

در نرگس زارهاي بهبهان چهار نوع گل نرگس شناسايي شده است كه نرگس شهلا وسعت بيشتري را در اين مناطق به خود اختصاص داده است.

از انواع ديگر گل نرگس هم مي توان به پُر پر يا شصت پر، پنجه گربه اي و مسكين اشاره كرد كه با وجود همه مزيتهايي كه گل نرگس دارد اين گل سهم ناچيزي از گردشگري گل را به خود اختصاص داده است.

سخنگوي انجمن دوستداران ميراث فرهنگ خوزستان در خصوص گل نرگس گفت: نرگس در بهبهان به صورت انبوه و به صورت جزئي در شهرهاي باغملك، رامهرمز و مسجدسليمان كشت مي شود.

مجتبي گهستوني افزود: تا سال 1350 در بهبهان بيش از 700 هكتار مزرعه كشت گل نرگس وجود داشت كه هم اكنون در بهترين حالت به 50 هكتار مي رسد. در دهه 40 تعدادي هلندي با مراجعه به نرگس زارهاي بهبهان مقداري از پيازهاي نرگس را به منظور تكثير به هلند منتقل كردند و اقدام به پرورش اين گل كردند، بر روي هر شاخه گل نرگس بهبهان دو تا 10 شكوفه گل و گاهي تا بيش از 20 شكوفه نيز مشاهده شده است. هلندي ها به خاطر علاقه به گل نرگس نام يكي از خيابانهاي خود را بهبهان نامگذاري كرده اند.

آلزايمر

 

بيماران مبتلا به آلزايمر گل نرگس بو كنند

گهستوني عنوان كرد: طبق اظهار نظر پزشكان، افراد مبتلا به بيماري آلزايمر با بو كردن اين گل امكان درمان پيدا مي كنند. تا پيش از انقلاب و تسطيح اراضي براي كاربري هاي مختلف، بهبهان بيش از 30 گلزار نرگس داشت كه اين تعداد هم اكنون به تنها پنج مزرعه رسيده است كه بزرگترين نرگس زار بهبهان متعلق به اداره منابع طبيعي بهبهان و در اجاره غلامحسين مكي است كه با هدف حفظ و پرورش گل نرگس اين باغ را اجاره كرده است.

بخشي از توليدكنندگان گل نرگس، محصول خود را به كشورهاي حاشيه خليج فارس ارسال مي كنند كه تا شاخه اي چهار دينار (هزار تومان) به فروش مي رسد اما در داخل كشور، يك شاخه گل به قيمت 100 تومان عرضه مي شود.

به گفته آصفي از توليد كنندگان گل نرگس بهبهان، به دليل عدم حمايت مسئولين استان و متوليان باغباني بيش از 90 درصد گل توليدي خوزستان به تهران حمل مي شود و با قيمت گزافي به خوزستان برگشت داده مي شود كه در اين فرآيند بخشي از كيفيت گل كاسته مي شود.

كاشت گل نرگس در بهبهان مي تواند براي هزار نفر ايجاد شغل كند

 

آلزايمر

وي افزود: با اندكي حمايت و با همت مسئولين به خصوص استانداري و شهرداري مي توان از طريق كشت و فروش گل نرگس هر ساله براي يك هزار نفر اشتغال ايجاد كرد.

آصفي بيان كرد: در هر هكتار مزرعه گل نرگس از 200 هزار تا يك ميليون پياز گل نرگس قابليت كشت وجود دارد، اين گل علاوه بر توليد سالانه با تكثير طبيعي پياز هم به توليد مي رسد كه با يك بار كاشت پياز گل، براي برداشت در فصلهاي بعد ديگر نيازي به كاشت پياز نيست.در صورت توجه به اين چرخه اشتغال و سرمايه گذاري مي توان به گردشگري گل نيز دست يافت.

اين توليد كننده چند شغله بودن توليدكنندگان گل نرگس، عدم بازاريابي مناسب، عدم خريد گل از سوي دولت، دريافت هزينه هاي فراوان از صاحبان مزارع، عدم توجه به جنبه هاي گردشگري، فقدان يك موسسه حمايتي و پژ‍وهشي درباره گل نرگس را از جمله دلايل عدم موفقيت اين گل عنوان كرد.

غلامحسين مكي يكي ديگر از توليدكنندگان بزرگ گل نرگس نيز اظهار داشت: در مزرعه اش چون از سموم شيميايي استفاده نمي شود مجموعه گل هاي بومي و غيربومي نيز در كنار ساير گلها قابل مشاهده است كه از جمله آنها مي توان به گل هاي شب بو، سوسن، گلايل و زنبق اشاره كرد.در نرگس زار 20 هكتاري خود تا سال 1375 نزديك به 700 هزار گل نرگس توليد مي شد اما هم اكنون به بيش از پنج ميليون شاخه گل رسيده است.

از نظر بهبهاني ها گل نرگس به نام مادر امام زمان (عج) متبرك شده و عرق پيشاني حضرت عباس محسوب مي شود.

به هر حال توليد كنندگان گل نرگس در بهبهان انتظار دارند مديران متولي امر كشاورزي در استان خوزستان توجه بيشتري به آنها و نرگس زارهايشان داشته باشند تا اين گل بتواند نقش بيشتري را در بازار صادرات كشور و اشتغال زايي منطقه داشته باشد.

همچنين اين پرورش دهندگان گل نرگس انتظار دارند جشنواره اي همانند گلابگيري در كاشان براي برداشت گل نرگس بهبهان نيز ترتيب داده شود تا مردم بيشتري براي اين امر به بهبهان و نرگس زارهاي آن مراجعه كنند و اقتصاد منطقه رونق گيرد.


منبع: بيتوته

روش تحقيق كودكان بيش فعال

+0 به یه ن

مقدمه
خانواده مكاني است كه كودك با همه تجارب خويش به آن باز مي گردد، برآلام و دردهايش مرهم مي نهد و در آن، از افتخارات و موفقيتهايش سخن به ميان مي آيد( نوابي نژاد، ۱۳۷۳).
خانواده ، شبكه اي از ارتباطات است كه در آن والدين وكودكان در فرآيندي دو سويه با يكديگر تعامل دارند. در اين مجموعه طرفين قادرند تاثيرات بس شگرفي بر يكديگر داشته باشند . با تأمل در كيفيت روابط والدين وبخصوشص روابط مادر وكودك و موشكافي در آن مي توان به نقش حساس مادر در ارتباط با كودك پي برد. در دهه هاي اخير روانشناسان تاكيد بسياري  بر روابط كودك با مراقبينش داشته  اند . آنها واكنشهاي متقابل  را ، اساس رشد عاطفي و شناختي كودك ذكر كرده اند (بالي، ۱۹۶۹؛فرويد ، ۱۹۶۴؛واتسون  ، ۱۹۲۸). بهرنز(۱۹۵۴)، براي بوجودآمدن شخصيتي متعادل در اطفال بر  كيفيت رفتار مادر و ويژگيهاي شخصيتي وي و نيز چگونگي ايفاي نقش مادرانه تاكيد دارد. او پيشنهاد مي كند كه رفتار اجتماعي و رشد شخصيت كودك ، به طرز رفتار مادر و ساختمان  منش او بستگي دارد. ( ايمان زاده، ۱۳۷۷).

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                صفحه

فصل اول : كليات تحقيق

مقدمه                                                                                                ۳

بيان مسئله                                                                                           ۵

 اهميت وضرورت  تحقيق                                                                        ۶

 اهداف تحقيق                                                                                      ۸۹

فرضيه هاي تحقيق                                                                                 ۹

متغير ها                                                                                              ۹

تعريف مفاهيم و واژگان اختصاصي طرح                                                        ۱۰

تعريف نظري                                                                                                 ۱۰

تعاريف عملياتي                                                                                    ۱۳

فصل دوم :ادبيات تحقيق


فهرست منابع فارسي

ابراهيم زاده، احمد.(۱۳۸۴). نقش ويتامين ها در تقويت حافظه و سلامت كودكان و نوجوانان. پيوند، ۳۱۱ ـ ۳۱۰ ـ ۳۰۹٫

ابراهيمي عطري، احمد. (۱۳۷۲). بررسي و مقايسه صدمات ورزشي در معلولين ورزشكار با ويلچر و بدون ويلچر. تهران : انتشارات دانشگاه تربيت مدرس.

استادان طرح جامع  آموزش خانواده. (۱۳۸۵). خانواده و فرزندان. علي اصغر، احمدي. تربيت عاطفي واجتماعي فرزندان دردوره ابتدايي. تهران : انجمن اولياء و مربيان.

اليري، دانيال. رفتار درماني : كاربرد و بازده. ترجمه علي اكبر سيف. (۱۳۷۷). تهران : انتشارات فردوس.

اسدالهي، ق و شيدايي، م و يعقوبي، محمد. (۱۳۷۰). ميزان شدت افسردگي در مجروحين قطع نخاعي كه درصد از كارافتادگي آنها از ۷۰% بالاتر است. اصفهان : انتشارت دانشگاه علوم پزشكي.


دانلود فايل

بررسي مشكلات و عواملي كه منجر به زوال خانواده و روابط نامناسب زن و شوهر مي‌گردد

+0 به یه ن

۱-۱ مقدمه

خانواده ريشه‌دارترين و مقدس‌ترين سازمان اجتماعي است كه به اعتقاد جامعه‌شناسان در مقياس كل دو وظيفه توليد نسل و تعيين هويت اجتماعي فرزندان را به عهده دارد و در مقياس جزء اجتماعي كردن فرزندان و استقرار شخصيت بزرگسالان را نيز انجام مي‌دهد. از ديدگاه روانشناسي هدف ديگر خانواده معاصر، شناخت نيازهاي رواني و تلاش براي رفع اين نيازهاست. با توجه به اهميتي كه جوامع امروز براي تداوم و بقاء خانواده و سلامت و سلامت عمومي افراد جامعه قائل هستند، بررسي مشكلات و عواملي كه منجر به زوال خانواده و روابط نامناسب زن و شوهر مي‌گردد (شوارتز وگنز، ۱۹۸۰، ترجمه، شهروزي ۱۳۸۱) از اولويت هاي جوامع به شمار مي رود.

برآوردها نشان مي‌دهند كه در هر مقطع زماني، تعداد زيادي از مردم با سلامت عمومي دچار مشكلاتي مي‌شوند كه ناخواسته بر روي زندگي فردي و اجتماعي آنها تأثير گذاشته و موجب كاهش عملكرد مطلوب آنها مي‌گردد. از سلامت عمومي تعاريف زيادي به عمل آمده كه هر كدام با توجه به شرايط فرهنگي و اجتماعي هر جامعه‌اي با ديگري متفاوت است. روان‌پزشكان، فردي را از لحاظ روان سالم مي‌دانند كه بين رفتار و كنترل او در مواجهه با مشكلات اجتماعي تعادل وجود داشته باشد. در تعادل و بهداشت روان، انسان به تنهايي مطرح نيست بلكه آنچه كه مورد بحث است، پديده‌هايي هستند كه در اطراف او وجود دارند و بر مجموعه سيستم و نظام او اثر مي‌گذارند و از آن تأثير مي‌پذيرند (لئونارد سايم ۱۹۷۸، ترجمه از شاملو، ۱۳۷۲).

فهرست مطالب :

۱-۱ مقدمه
۱-۲ بيان مسئله
۱-۳ اهميت و ضرورت پژوهش
۱-۴ اهداف پژوهش
اهداف اصلي
اهداف فرعي
۱-۵ فرضيه‌هاي تحقيق
فرضيه اصلي
فرضيه‌هاي فرعي
۱-۶ متغيرهاي پژوهش
۱-۷ تعريف مفاهيم و اصطلاحات پژوهش (عملياتي و مفهومي)
فصل دوم
پيشينه پژوهش
مقدمه
بخش اول: سلامت عمومي
سلامت عمومي و تعاريف آن
نشانه‌هاي سلامت عمومي
مدل بيماري رواني و سلامت عمومي
رويكردهاي مختلف روانشناسي و سلامت عمومي
الف) رويكرد روان تحليل‌گري
ب) رويكرد رفتارگرايي
ج) رويكرد انسان‌نگري
قسمت دوم : خانواده و محيط خانواده
خانواده و اهميت آن در نظريه هاي روان شناختي
تأثير خانواده بر رشد شخصيت
- نظريه اسناد
تأثير محيط‌هاي ارتباطي خانواده بر رفتار اعضاي خانواده
سنجش محيط خانواده
مقياس محيط خانواده
نقش سلامت عمومي در ثبات خانواده
عوامل خانوادگي موثر در سلامت عمومي
شيوه‌هاي ارتباطي موجود در خانواده
مهارتهاي زندگي اعضاي خانواده و نقش آن در سلامت عمومي خانواده
اقتصاد خانواده و نقش آن در سلامت عمومي خانواده
ازدواجهاي مناسب در تامين سلامت عمومي خانواده
بخش سوم: مروري بر تحقيقات انجام شده
فصل سوم
روش اجراي پژوهش
۱-۳ مقدمه
۲-۳ روش اجراي پژوهش
۳-۳ جامعه پژوهش
۴-۳ نمونه و روش نمونه‌گيري
۳-۵ ابزار اندازه‌گيري و روش گردآوري داده ها
شيوه نمره‌گذاري پرسشنامه گلدبرگ
روايي و پايايي پرسشنامه سلامت عمومي
روايي و پايايي مقياس محيط خانواده
روايي
۶-۳ روش هاي آماري تجزيه و تحليل داده ها
فصل چهارم
تجزيه و تحليل داده ها
۱-۴: مقدمه
۲-۴: روش هاي آماري توصيفي
۳-۴: روش هاي آماري استنباطي
فرضيه اصلي
فرضيه‌هاي فرعي
۴-۴ يافته هاي جنبي پژوهش
فصل پنجم
نتيجه گيري و پيشنهادها
-۵ مقدمه
۲-۵ خلاصه تحقيق
۳-۵ بحث و نتيجه گيري
۴-۵ محدوديت هاي تحقيق
۵-۵ پيشنهادها
فهرست منابع
منابع فارسي
منابع لاتين

 منابع فارسي
احدي، حسن و بني جمالي، شكوه السادات(۱۳۷۱). روان شناسي رشد، مفاهيم بنيادي در روان شناسي كودك، تهران: انتشارات بنياد.
افروز، غلامعلي(۱۳۷۱). مقدمه اي بر روان شناسي و آموزش و پرورش كودكان استثنايي، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
بازرگاني، روحيه (۱۳۸۲). بررسي و مقايسه مشكلات جنسي در زنان بارور و نابارور. پايان نامه كارشناسي ارشد روانشناسي دانشگاه تهران.
باقري، مسعود (۱۳۷۲). بررسي رابطه شيوه فرزندپروري با انگيزه پيشرفت، پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه شهيد چمران.
بني جمالي، شكوه السادات و احدي، حسن(۱۳۷۰). سلامت عمومي و عقب ماندگي ذهني، تهران: نشر ني.
بهرامي، هادي، (۱۳۷۷). آزمونهاي رواني مباني نظري و فنون كاربردي. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبايي.
بهراميان، رضا(۱۳۷۴). بررسي تأثير نگرش‌هاي تربيتي والدين بر رشد اجتماعي دانش‌آموزان پايه اول راهنمايي شهر نجف‌آباد، پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشكده علوم تربيتي، دانشگاه تربيت معلم تهران.


دانلود فايل

راهكارهاي توسعه نيروي انساني نخبه و پيشگيري از فرار مغزها

+0 به یه ن

چكيده تحقيق:
عنوان تحقيق «راهكارهاي توسعه نيروي انساني نخبه و پيشگيري از فرار مغزها» است كه با روش فراتحليل (Meta-Analysis) انجام شده است.
هدف فراتحليل حاضر نيل به نتايج كلي و كاربردي از طريق تركيب منابع و مطالعاتي است كه در داخل كشور در زمينة « توسعه نيروي انساني نخبه و پيشگيري از فرار مغزها» صورت گرفته است.
اين فراتحليل كه از طريق بررسي و ارزيابي ۴۸ اثر علمي انجام شد دو بُعد روش شناختي و محتوايي را مد نظر قرار داد. در بُعد روش شناختي نتايج نشان داد كه مطالعات مورد بررسي در عين حال كه انباشت خوبي از ايده‌هاي نظري و راهكارهاي عملي را ارائه مي‌كنند داراي اشكالات و نواقص متعددي هستند از جمله: عدم سازگاري بين اهداف، چارچوب نظري، روش تحقيق، نتايج و راهكارها- بديهي بودن بسياري از فرضيه‌ها- عدم استفاده از تكنيك‌هاي پيشرفتة تجزيه و تحليل- مناسب نبودن حجم نمونه – اتكا به روش‌هاي نظري و …
از جنبة محتوايي نيز اين فراتحليل پس از آسيب شناسي مختصر مطالعات و مشخص نمودن مشكلاتي چون عدم تناسب نتايج با اهداف پژوهش، ضعف ارتباط و تناسب راهكارها با هدف تحقيق و … در جستجوي تئوري مشترك و بنيادين تحقيق برآمد. در اين بررسي مشخص گرديد ۶/۳۹ آثار مبتني بر تئوري جاذبه- دافعه و ۴/۳۷ درصد مبتني‌بر آموزه‌هاي نظري مشابه و مرتبط با آن بوده‌اند. در درجه سوم ۶/۱۶ درصد آثار به ساير تئوريها تكيه كرده‌اند كه آنها نيز عمدتاً تعارضي با گروه اول و دوم نداشته و به دليل وسعت و قابليت فراگيري كه تئوري جاذبه- دافعه دارد مي‌توان از آموزه‌هاي آنها چون مبحث «چرخش مغزها» به عنوان مكمل بهره گرفت.

فهرست مطالب

فصل اول – كليات و روش تحقيق
مقدمه
هدف تحقيق
نوع تحقيق
روش تحقيق
قلمرو تحقيق
سوال تحقيق
كاربران تحقيق
روش گردآوري اطلاعات
ابزار گردآوري اطلاعات
جامعه آماري و حجم آماري و حجم نمونه
محدوديت هاي تحقيق

فصل دوم – بررسي ادبيات تحقيق
طرح مسأله
مفهوم شناسي نخبگان
نظريه ي كثرت گرايانه ي نخبگان
نظريه ي نخبه گرايي
نظريه دمكراتيك نخبگان
ديدگاه مردم – نخبگان
جدول دسته بندي عوامل موثر در مهاجرت مغزها
نظريه هاي توضيح دهنده جذب، نگهداشت و مهاجرت نخبگان
نظريه سرمايه انساني
نظريه سرمايه اجتماعي
نظريه انتقال معكوس فناوري
نظريه دوگانگي ساختار
نظريه مركز پيرامون
نظريه بازار كار دوگانه
نظريه تحصيل مغزها
نظريه شكار مغزها
نظريه اجتماعات پژوهشي
جهاني شدن
نظريه نظام آموزشي اقتباسي
نظريه بحران منزلتي
نظريه جاذبه – دافعه (Pull- Push)
جدول مدل جاذبه – دافعه در جذب و نگهداشت و مهاجرت نخبه

فصل سوم – يافته هاي پژوهشي
الف) ارزيابي و فراتحليل قالب و روش شناسي آثار
جدول دورنماي وضعيت روش شناسي پژوهشها
معرفي قالب آثار علمي
جدول معرفي قالب آثار علمي
پركندگي موضوعي آثار علمي
جدول پراكندگي موضوعي آثار علمي
دوره زماني انتشار تحقوق اثر علمي
جدول دوره زماني انتشار تحقيق و اثر علمي
ميزان همكاري محققان در تهيه اثر
جدول ميزان همكاري محققان در تهيه اثر ( ميزان هم پژوهي و هم نويسي )
قلمرو رشته اي آثار علمي
جدول قلمرو رشته اي آثار علمي
روش تحقيق
جدول روش تحقيق اتخاذ شده در آثار علمي
ميدان مطالعه
ميدان مطالعه آثار علمي
تكنيك هاي جمع آوري اطلاعات
جدول پراكندگي مورد استفاده براي جمع آوري اطلاعات
وضعيت فرضيه ها در ۱۹ طرح پژوهشي
جدو وضعيت فرضيه ها در ۱۹ طرح پژوهشي
تكنيك هاي تجزيه و تحليل
الف) تكنيك هاي آمار توصيفي
ب) تكنيك هاي آما استنباطي و تبييني معمولي
ج) تكنيك هاي پيرفته تر
جدول چگونگي استفاده محققان از تكنيك هاي تجزيه و تحليل در ۱۹ طرح پژوهشي و پايان نامه
بررسي جنبه هاي محتوايي
تناسب نتايج با اهداف پروژه
جدول ميزان تناسب و انطباق بين نتايج با اهداف پژوهش در ۱۹ طرح پژوهشي و پايان نامه
بررسي ميزان اشتراك در تئوري و آموزه هاي نظري
جدول بررسي ميزان اشتراك در تئوري و آموزه نظري
آموزه هاي نظري تازه
جدول ميزان آموزه هاي نظري تازه تر و نكات مورد تأكيد آنها
ميزان ارتباط و تناسب راهكارها و پيشنهادات
جدول ميزان ارتباط و تناسب راهكارها و پيشنهادات
جدول ميزان شفافيت و قابل اجرا بودن راهكارها و پيشنهادات
طبقه بندي سطوح پيشنهادي و راهكارها
جدول طبقه بندي سطوح پيشنهادات و راهكارها
فصل چهارم – نتيجه گيري و پيشنهادات
نتيجه گيري
راهكارها و پيشنهادات
اهداف و سياستها
برنامه ها ( اقدامات مهم و اساسي )
برنامه ها ( اقدامات مهم و اساسي )
منابع و مأخذ
منابع و مأخذ لاتين ( انگليسي )

منابع فارسي:

-    ارشاد، فرهنگ، (۱۳۸۰) – مباني نظري فرار مغزها برحسب شكل‎هاي مختلف آن در شرايط كنوني، مقالات دومين همايش مسايل اجتماعي ايران.
-    ارشاد، فرهنگ (۱۳۸۰)- مباني نظري فرار مغزها برحسب شكل‌هاي مختلف آن در شرايط كنوني، فصلنامه انجمن جامعه‌شناسي ايران- شماره۵
-    الهيان، علوان – بررسي شيوه‌هاي جذب و نگهداري جهادگران متخصص- پايان نامه كارشناسي‌ارشد رشته مديريت
-    آراسته ، حميدرضا (۱۳۸۰) – بررسي رضايت شغلي و عوامل مهاجرت اعضاي هيأت علمي فارغ‌التحصيل خارج از كشور و راهكارهاي كاهش آن – وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
-    آراسته، حميدرضا (۱۳۷۹)- جمعيت يك تا دو ميليوني مهاجران ايراني در ايالت متحده آمريكا و جذب نيروهاي متخصص- همايش بررسي و شناخت مسايل ايرانيان مقيم خارج ازكشور
-    آراسته، حميدرضا (۱۳۷۸)- عوامل مؤثر در جذب و دفع نيروهاي متخصص- مجموعه مقالات همايش بررسي مشكلات و چشم‌انداز اشتغال دانش‌آموختگان آموزش‌عالي- پژوهشكده علوم انساني و اجتماعي جهاد دانشگاهي
-    ابراهيمي، يزدان (۱۳۸۰)-  بررسي تمايل دانشجويان دانشگاههاي تهران و صنعتي شريف در رشته‌هاي برق و كامپيوتر به خروج از كشور – مؤسسه پژوهش و برنامه‌ريزي آموزش‌عالي

 

دانلود فايل

پايان نامه مقايسه رضايت زناشويي در بين زنان مطلقه و زنان متاهل

+0 به یه ن

چكيده

هدف از تحقيق حاضرمقايسه ضات زناشويي دربين زنان مطلقه و زنان متاهل شهربويين زهرا است كه جامعه آماري زنان بويين زهرا است كه كل آمار بدست آماده از زنان ۳۵-۳۰ – ۱۳۵۰ نفر است كه ۱۳۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است . ابزار پژوهش پرسش نامه رضايت زناشويي مي باشد كه اقتباس از پرسش نامه دلاور است . كه نتايج بدست آمده نشان مي دهد كه بين زنان مطلقه و خانواده كم درآمد و همن طور و همكين طور زوجين فاميلي از لحاظ رضايت مندي زناشويي با زنان متاهل و خانواده بادرآمد بالا زوجين غريبه تفاوت معني داري وجود دارد و سطح معني داري آن برابر ۰۵/۰ ≤ P است .

بيان مساله

ازدواج يك نهاد جهاني است كه روابط جنسي انسان را تامين مي كند و شناخت اجتماعي به فرزندان مي دهد كه از آن ناشي شده اند . نهاد ازدواج نيازهاي روحي ،زيست شناختي و روان شناسي زوجين را رضامي كند .اكثراديان ازدواج را به مثابه ي يك واقعه ي مقدس بين زن و مرد به منظور روابط زناشويي سالم و اشاعه انديشه هاي ديني ، تلقي مي كنند كه همين موضوع باعث ايجاد رضايت زناشويي در بين زنان و مردان خواهد بود كه ممكن است با هر تلنقري از بين برود كه بايد از اين معزل تا حد امكان جلوگيري به عمل آيد . در سال اول ازدواج سالهاي دشوار سازگاري زوجين با يكديگر ، اعضاي خانواده و دوستان به شمار مي رود كه مي تواند سالهاي طولاني باشد و اغلب هم چنين است . به نظر روانشناسان در ايجاد رضايت از زندگي زناشويي عواملي مانند سازگاري با شريك زندگي ، سازگاري جنسي ، و سازگاري اقتصادي جزء عوامل اصلي زندگي است كه شرح آنها هم بوده است . و عدم توجه به اين مسائل باعث جدايي و طلاق در بين زوجين خواهد شد كه روابط بين فردي همانگونه كه در شغل و دوستي نقش مهمي را بازي مي كند در ازدواج و رضايت زناشويي نيز بسيار شايان توجه مي باشد كار مشكلتر جلوه مي كند ( كرباسي – ۱۳۷۹ ) .

فهرست مطالب

چكيده
فصل اول : كليات تحقيق
بيان مساله
اهميت و ضرورت تحقيق
اهداف تحقيق
سوال پژوهش
فرضيه هاي تحقيق
متغيرهاي تحقيق
تعاريف عملياتي واژه ها و مفاهيم
زنان متاهل
زنان مطلقه

فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق
تعريف ازدواج
اهميت ازدواج
مشكلات ازدواج
سازگاري در ازدواج
عوامل موثر در سازگاري ازدواج
حوزه هاي سازگاري در ازدواج
واژه خانواده
تعريف خانواده
چرخه ي دوره ي زندگي خانوادگي
ترك خانواده
خشونت زناشويي
سبك هاي زندگي : سوال چند انتخابي
زندگي مشترك : جنبه هاي مثبت و منفي
جنبه هاي مثبت زندگي مشترك : صميميت و مشاركت
جنبه هاي منفي زندگي مشترك : اختلاف به خاطر هيچ وپوچ
تنها زندگي كردن : واقعيتهاي مختلف
جنبه هاي مثبت زندگي مجردي : آزادي و استقلال
جنبههاي منفي زندگي مجردي : تنهايي و عدم تداوم
روابط زن و شوهر : روشن نگه داشتن چراغ
بافتهاي زندگي مشترك : واقعيتهاي مختلف
ازدواج
ازدواج در امريكاي شمالي
ازدواج مدني
زندگي مشترك آزاد
زوج بودن اما جدا زندگي كردن
خانواده درماني راهبردي
خانواده سالم و درمان راهبردي
خانواده هاي مشكل ساز و درمان راهبردي
خانواده هاي سالم و ناسالم و خانواده درماني ساختاري
تفاوت هاي بين روابط آشفته و غير آشفته خانوادگي
تحقيقات خارج از كشور
تحقيقات انجام شده در داخل كشور
ساخت خانواده
انتخاب همسر
طلاق
دلايل طلاق
دگرگوني در ساخت خانواده
مراحل زندگي از نظر لوينسون
جدول مراحل رشد رواني – اجتماعي بزرگسالان
سازگاري با زندگي از نظر ويلانت
نقطه ضعف هاي نظريه لوينسون و ويلانت
زمان بندي اجتماعي
روابط صميمي
عشق رمانتيك
همسرگزيني
فرهنگ و تجربه ي عشق
روابط دوستي
روابط دوستي همجنس
رابطه دوستي با جنس مخالف
خواهر – برادرها به عنوان دوستان
تنهايي
چرخه ي زندگي خانوادگي
ترك خانه ي پدري
تشكيل زندگي زناشويي
نقش هاي زناشويي
رضايت زناشويي
انتظارها و افسانه هاي زناشويي
پدر ــ مادري
تنوع سبك هاي زندگي بزرگسالان
طلاق و ازدواج مجدد

فصل سوم : روش تحقيق
طرح تحقيق
جامعه تحقيق
حجم نمونه تحقيق
روش نمونه گيري تحقيق
ابزارها ي پژوهش
نحوه اجرايي
روايي آزمون رضايت از زندگي زناشويي
تحليل آماري داده ها

فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها
مقدمه
فرمول آزمون t
جدول ۱-۴ نمرات آزمودنيها از پرسش نامه رضايت مندي از زندگي در دو گروه زنان متاهل و مطلقه
جدول ۴-۲ : مقايسه رضايت مندي از زندگي زناشويي – زنان متاهل و مطلقه
جدول ۴-۳ : مقايسه رضايت زناشويي در بين خانواده هاي پردرآمد و كم درآمد
جدول ۴-۴ : مقايسه رضايت زناشويي در بين خانواده هاي با زوجين فاميلي و غريبه

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
بحث و نتيجه گيري
محدوديت ها
پيشنهادات
منابع و ماخذ
پرسشنامه رضايتمندي از زندگي زناشويي

منابع و ماخذ

الهي نژاد ، مسعود. (۱۳۷۹) .  خانواده و اصول رفتاري درآن . انتشارات نور ، تهران .

بهبهاني، الهه . (۱۳۷۸). زندگي و تاثير متقابل زن و شوهر . انتشارات ني ، تهران.

بياني ، احمد.(۱۳۷۹ ). روش تحقيق در علوم انساني . انتشارات آرش ، تهران.

شريفي،پاشا. (۱۳۸۰) . سلامت رواني خانواده. انتشارات ارجمند،  تهران .

دلاور ، علي . (۱۳۸۳ ) . روش تحقيق در علوم تربيتي. انتشارات رشد ،  تهران .

كهوري نژاد ، عليرضا . ( ۱۳۷۸ ) .خانواده و خانواده درماني . انتشارات ني ، تهران .

كار ، آلن . ( ۱۳۸۰ ) . خانواده درماني و تحليل روابط و تعارضات همسران. تاليف

 

دانلود فايل

مقايسه رضايت زناشويي در بين زنان مطلقه و زنان متاهل شهر بويين زهرا

+0 به یه ن


چكيده

هدف از تحقيق حاضرمقايسه ضات زناشويي دربين زنان مطلقه و زنان متاهل شهربويين زهرا است كه جامعه آماري زنان بويين زهرا است كه كل آمار بدست آماده از زنان ۳۵-۳۰ – ۱۳۵۰ نفر است كه ۱۳۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است . ابزار پژوهش پرسش نامه رضايت زناشويي مي باشد كه اقتباس از پرسش نامه دلاور است . كه نتايج بدست آمده نشان مي دهد كه بين زنان مطلقه و خانواده كم درآمد و همن طور و همكين طور زوجين فاميلي از لحاظ رضايت مندي زناشويي با زنان متاهل و خانواده بادرآمد بالا زوجين غريبه تفاوت معني داري وجود دارد و سطح معني داري آن برابر ۰۵/۰ ≤ P است .

بيان مساله

ازدواج يك نهاد جهاني است كه روابط جنسي انسان را تامين مي كند و شناخت اجتماعي به فرزندان مي دهد كه از آن ناشي شده اند . نهاد ازدواج نيازهاي روحي ،زيست شناختي و روان شناسي زوجين را رضامي كند .اكثراديان ازدواج را به مثابه ي يك واقعه ي مقدس بين زن و مرد به منظور روابط زناشويي سالم و اشاعه انديشه هاي ديني ، تلقي مي كنند كه همين موضوع باعث ايجاد رضايت زناشويي در بين زنان و مردان خواهد بود كه ممكن است با هر تلنقري از بين برود كه بايد از اين معزل تا حد امكان جلوگيري به عمل آيد . در سال اول ازدواج سالهاي دشوار سازگاري زوجين با يكديگر ، اعضاي خانواده و دوستان به شمار مي رود كه مي تواند سالهاي طولاني باشد و اغلب هم چنين است . به نظر روانشناسان در ايجاد رضايت از زندگي زناشويي عواملي مانند سازگاري با شريك زندگي ، سازگاري جنسي ، و سازگاري اقتصادي جزء عوامل اصلي زندگي است كه شرح آنها هم بوده است . و عدم توجه به اين مسائل باعث جدايي و طلاق در بين زوجين خواهد شد كه روابط بين فردي همانگونه كه در شغل و دوستي نقش مهمي را بازي مي كند در ازدواج و رضايت زناشويي نيز بسيار شايان توجه مي باشد كار مشكلتر جلوه مي كند ( كرباسي – ۱۳۷۹ ) .

فهرست مطالب

چكيده
فصل اول : كليات تحقيق
بيان مساله
اهميت و ضرورت تحقيق
اهداف تحقيق
سوال پژوهش
فرضيه هاي تحقيق
متغيرهاي تحقيق
تعاريف عملياتي واژه ها و مفاهيم
زنان متاهل
زنان مطلقه

فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق
تعريف ازدواج
اهميت ازدواج
مشكلات ازدواج
سازگاري در ازدواج
عوامل موثر در سازگاري ازدواج
حوزه هاي سازگاري در ازدواج
واژه خانواده
تعريف خانواده
چرخه ي دوره ي زندگي خانوادگي
ترك خانواده
خشونت زناشويي
سبك هاي زندگي : سوال چند انتخابي
زندگي مشترك : جنبه هاي مثبت و منفي
جنبه هاي مثبت زندگي مشترك : صميميت و مشاركت
جنبه هاي منفي زندگي مشترك : اختلاف به خاطر هيچ وپوچ
تنها زندگي كردن : واقعيتهاي مختلف
جنبه هاي مثبت زندگي مجردي : آزادي و استقلال
جنبههاي منفي زندگي مجردي : تنهايي و عدم تداوم
روابط زن و شوهر : روشن نگه داشتن چراغ
بافتهاي زندگي مشترك : واقعيتهاي مختلف
ازدواج
ازدواج در امريكاي شمالي
ازدواج مدني
زندگي مشترك آزاد
زوج بودن اما جدا زندگي كردن
خانواده درماني راهبردي
خانواده سالم و درمان راهبردي
خانواده هاي مشكل ساز و درمان راهبردي
خانواده هاي سالم و ناسالم و خانواده درماني ساختاري
تفاوت هاي بين روابط آشفته و غير آشفته خانوادگي
تحقيقات خارج از كشور
تحقيقات انجام شده در داخل كشور
ساخت خانواده
انتخاب همسر
طلاق
دلايل طلاق
دگرگوني در ساخت خانواده
مراحل زندگي از نظر لوينسون
جدول مراحل رشد رواني – اجتماعي بزرگسالان
سازگاري با زندگي از نظر ويلانت
نقطه ضعف هاي نظريه لوينسون و ويلانت
زمان بندي اجتماعي
روابط صميمي
عشق رمانتيك
همسرگزيني
فرهنگ و تجربه ي عشق
روابط دوستي
روابط دوستي همجنس
رابطه دوستي با جنس مخالف
خواهر – برادرها به عنوان دوستان
تنهايي
چرخه ي زندگي خانوادگي
ترك خانه ي پدري
تشكيل زندگي زناشويي
نقش هاي زناشويي
رضايت زناشويي
انتظارها و افسانه هاي زناشويي
پدر ــ مادري
تنوع سبك هاي زندگي بزرگسالان
طلاق و ازدواج مجدد

فصل سوم : روش تحقيق
طرح تحقيق
جامعه تحقيق
حجم نمونه تحقيق
روش نمونه گيري تحقيق
ابزارها ي پژوهش
نحوه اجرايي
روايي آزمون رضايت از زندگي زناشويي
تحليل آماري داده ها

فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها
مقدمه
فرمول آزمون t
جدول ۱-۴ نمرات آزمودنيها از پرسش نامه رضايت مندي از زندگي در دو گروه زنان متاهل و مطلقه
جدول ۴-۲ : مقايسه رضايت مندي از زندگي زناشويي – زنان متاهل و مطلقه
جدول ۴-۳ : مقايسه رضايت زناشويي در بين خانواده هاي پردرآمد و كم درآمد
جدول ۴-۴ : مقايسه رضايت زناشويي در بين خانواده هاي با زوجين فاميلي و غريبه

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
بحث و نتيجه گيري
محدوديت ها
پيشنهادات
منابع و ماخذ
پرسشنامه رضايتمندي از زندگي زناشويي

منابع و ماخذ

الهي نژاد ، مسعود. (۱۳۷۹) .  خانواده و اصول رفتاري درآن . انتشارات نور ، تهران .

بهبهاني، الهه . (۱۳۷۸). زندگي و تاثير متقابل زن و شوهر . انتشارات ني ، تهران.

بياني ، احمد.(۱۳۷۹ ). روش تحقيق در علوم انساني . انتشارات آرش ، تهران.

شريفي،پاشا. (۱۳۸۰) . سلامت رواني خانواده. انتشارات ارجمند،  تهران .

دلاور ، علي . (۱۳۸۳ ) . روش تحقيق در علوم تربيتي. انتشارات رشد ،  تهران .

كهوري نژاد ، عليرضا . ( ۱۳۷۸ ) .خانواده و خانواده درماني . انتشارات ني ، تهران .

كار ، آلن . ( ۱۳۸۰ ) . خانواده درماني و تحليل روابط و تعارضات همسران. تاليف


دانلود فايل

دانلود بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان

+0 به یه ن

چكيده

هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان شهرستان ابهر است كه فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از تاثير رنگها بر يادگيري در دختران و پسران  داراي تفاوت است و همين طور رنگ زمينه در يادگيري تاثير دارد كه جامعه آماري عنوان شده عبارت از دانش آموزان مقطع اول دبستان است كه با آمار به دست امده ۵۴۰ نفر است كه ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و آزمون گردنياف رنگي بر روي آنها اجرا گرديده است كه نتايج بدست آمده از طريق آمار استنباطي و واريانس دو عاملي جهت فرضيه اول مورد سنجش قرار داده شده و همين طور جهت سنجش فرضيه دوم و تاثير رنگ متن و زمينه بر روي يادگيري از روش آمار توصيفي و به دست آوردن  فراواني و درصد آن كه نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بين تاثير رنگها بر روي يادگيري دختران وپسران تفاوت وجود ندارد و در حدود ۴۲  درصد از دانش آموزان معتقدند كه رنگ زمينه مي تواند در يادگيري تاثير گذار باشد.

فهرست مطالب :

چكيده
فصل اول
كليات تحقيق
مقدمه
بيان مسئله
سوال مسئله
اهداف تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
فرضيه تحقيق
متغير هاي تحقيق
يادگيري و بهداشت رواني(كتاب بهداشت رواني)
روش هاي ياد گيري
پاسخ شرطي
طرق از بين بردن رفتار شرطي
تجارب هيجاني
ادامه ي رفتار شرطي
حل مسائل
يادگيري بر اساس آزمايش و خطا
كارل راجرز بصيرت را چنين تعريف مي كند
قانون تاثير و تقويت رفتار
تعميم يا انتقال يادگيري
مراحل سازگاري

فصل سوم
روش تحقيق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گيري
ابزار اندازه گيري در تحقيق حاضر
روش آماري مربوط به زمينه ها
روش تحقيق

فصل چهارم
يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها
نمرات خام براي دو گروه دختران و پسران

فصل پنجم
بحث و نتيجه گيري
بحث و نتيجه گيري
پيشنهادات
محدوديت ها
منابع و مآخذ

منابع و مآخذ
آزاد – حسين – روانشناسي شخصيت – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۳ – تهران
بياني – احمد – روش تحقيق – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۰ – تهران
دلاور – علي – آمار استنباطي – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۲ – تهران
دلاور – علي – روش تحقيق در علوم تربيتي – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۰ – تهران
دادستان – پريرخ – روانشناسي رنگ ها و تأثيرات آن – انتشارات بيان – سال ۱۳۸۲ – تهران
سيف – علي اكبر – روانشناسي يادگيري – انتشارات ارجمند – سال ۱۳۸۰ – تهران
شعاري نژاد – حسين – روانشناسي رشد – انتشارات سمت – سال ۱۳۸۲ – تهران
گنجي – علي اكبر – روانشناسي رشد (۱) – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۰ – تهران

 

دانلود فايل

پايان نامه بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان

+0 به یه ن

چكيده

هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان شهرستان ابهر است كه فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از تاثير رنگها بر يادگيري در دختران و پسران  داراي تفاوت است و همين طور رنگ زمينه در يادگيري تاثير دارد كه جامعه آماري عنوان شده عبارت از دانش آموزان مقطع اول دبستان است كه با آمار به دست امده ۵۴۰ نفر است كه ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و آزمون گردنياف رنگي بر روي آنها اجرا گرديده است كه نتايج بدست آمده از طريق آمار استنباطي و واريانس دو عاملي جهت فرضيه اول مورد سنجش قرار داده شده و همين طور جهت سنجش فرضيه دوم و تاثير رنگ متن و زمينه بر روي يادگيري از روش آمار توصيفي و به دست آوردن  فراواني و درصد آن كه نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بين تاثير رنگها بر روي يادگيري دختران وپسران تفاوت وجود ندارد و در حدود ۴۲  درصد از دانش آموزان معتقدند كه رنگ زمينه مي تواند در يادگيري تاثير گذار باشد.

فهرست مطالب :

چكيده
فصل اول
كليات تحقيق
مقدمه
بيان مسئله
سوال مسئله
اهداف تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
فرضيه تحقيق
متغير هاي تحقيق
يادگيري و بهداشت رواني(كتاب بهداشت رواني)
روش هاي ياد گيري
پاسخ شرطي
طرق از بين بردن رفتار شرطي
تجارب هيجاني
ادامه ي رفتار شرطي
حل مسائل
يادگيري بر اساس آزمايش و خطا
كارل راجرز بصيرت را چنين تعريف مي كند
قانون تاثير و تقويت رفتار
تعميم يا انتقال يادگيري
مراحل سازگاري

فصل سوم
روش تحقيق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گيري
ابزار اندازه گيري در تحقيق حاضر
روش آماري مربوط به زمينه ها
روش تحقيق

فصل چهارم
يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها
نمرات خام براي دو گروه دختران و پسران

فصل پنجم
بحث و نتيجه گيري
بحث و نتيجه گيري
پيشنهادات
محدوديت ها
منابع و مآخذ

منابع و مآخذ
آزاد – حسين – روانشناسي شخصيت – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۳ – تهران
بياني – احمد – روش تحقيق – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۰ – تهران
دلاور – علي – آمار استنباطي – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۲ – تهران
دلاور – علي – روش تحقيق در علوم تربيتي – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۰ – تهران
دادستان – پريرخ – روانشناسي رنگ ها و تأثيرات آن – انتشارات بيان – سال ۱۳۸۲ – تهران
سيف – علي اكبر – روانشناسي يادگيري – انتشارات ارجمند – سال ۱۳۸۰ – تهران
شعاري نژاد – حسين – روانشناسي رشد – انتشارات سمت – سال ۱۳۸۲ – تهران
گنجي – علي اكبر – روانشناسي رشد (۱) – انتشارات رشد – سال ۱۳۸۰ – تهران

 

دانلود فايل