مقايسه ارتباطات بين فردي در كلاسهاي حضوري و مجازي

+0 به یه ن

مقدمه:

اين تحقيق تحت عنوان بررسي مقايسه ارتباطات بين فردي در كلاسهاي حضوري و مجازي را در دانشگاه مورد بررسي قرار مي‌دهد با توجه به اينكه ارتباطات بين فردي دانش آموزان در يادگيريشان نقش بسزايي دارد پس به دنبال يادگيري موثرتر آنها با توجه به حضور و عدم حضور فرد در كلاس‌ها مي‌پردازيم و تاثيرات و مزايا و معايبي كه با توجه به فعاليتهاي كه در هر كدام از اين كلاسها مي‌تواند صورت بگيرد بررسي مي‌كنيم.

ارتباط به معاني گفته مي‌شود كه طي آن مي‌توانيم اهداف و مقاصد خود را به ديگران منتقل كنيم و در مقابل بتوانيم اهداف و مقاصد ديگران را درك كنيم. فرايند ارتباط نقش ويژه‌اي در امور آموزش دارد و از طريق يادگيري، تدريس و مديريت صورت مي‌گيرد در آموزش مجازي براي انجام آنها و به كاربردن آن در كلاس درس به ابزارها و وسايلي نياز دارد كه در آن دانش آموزان حضور فيزيكي ندارد و بيشتر از طريق‌ارتباطات اينترنتي با هم رابطه دارد و در اين آموزش ارتباطات فردي به صورت موثر صورت نمي‌گيرد ولي در كلاس‌هاي حضوري دانش آموز با معلم رابطه متقابل دارد و‌در اين‌آموزش به غير از تدريس عوامل ديگري در يادگيري دانش آموزان موثر است.

فهرست مطالب

مقدمه: ۳

بيان مسئله: ۴

دلايل انگيزه‌اي انتخاب موضوع. ۵

ضرورت و اهميت پژوهش: ۵

هدف پژوهش…. ۶

هدف اصلي: ۶

هدف فرعي: ۶

سوالات پژوهش: ۶

سوالات اصلي: ۶

سوالات فرعي: ۷

بيان فرضيه‌هاي تحقيق.. ۷

بيان توصيف دقيق متغيرهاي دخيل در مساله: ۷

تعريف اصطلاحات و مفاهيم كليدي: ۸

مدير آموزشي.. ۸

آموزش‌گر مجازي.. ۸

فراگير مجازي: ۸

كلاس مجازي.. ۸

موانع ارتباطي: ۹

بازخورد ارتباطي.. ۹

بررسي ادبيات و پيشينه تحقيق.. ۹

چهارچوب تئوريكي تحقيق.. ۱۱

روش تحقيق.. ۱۱

جامعه، نمونه آماري.. ۱۱

ابزار گردآوري داده‌ها ۱۲

روش تجزيه و تحليل داده‌ها ۱۲

محدوديتهاي تحقيق: ۱۳

گزارش نهايي تحقيق.. ۱۳

بيان نتايج.. ۱۵

پيشنهادهاي كاربردي: ۱۵

پيشنهادهايي براي پژوهش بعدي: ۱۶

فهرست منابع و ماخذ. ۱۷

فهرست منابع و ماخذ

۱٫ صدري، طباطبائي، محمدرضا، امكان بخش كاربرد و آموزش از راه دور براي مديران كانون‌هاي فرهنگي مساجد.

۲٫ زماني، غلامحسين، مقدسي، شهرام (زمستان ۱۳۷۶) آموزش از راه دور رهيافتي در نظام آموزش كاركنان

۳٫ شاماني، اسد (۱۳۷۷)، ارزشيابي آموزش ضمن خدمت از ديدگاه كاركنان ترويج سازمان كشاورزي.

 

دانلود فايل

مطالعه تطبيقي الگوهاي نوين مديريت منابع انساني و ارائه الگوي مناسب براي ايران

+0 به یه ن

در راستاي سياستهاي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي جمهوري اسلامي ايران،طرح تحقيقاتي (( مطالعه تطبيقي الگوهاي نوين مديريت منابع انساني و ارائه الگوي مناسب براي ايران ))  انجام پذيرفته و با ياري پروردگار متعال به مرحله نهايي رسيده است .

در انجام اين طرح تحقيقاتي ، يك گروه پنج نفره متشكل از مدير طرح ( آقاي محمد رضا عاطفي ) ، يك كارشناس ارشد و سه كارشناس ، زماني حدوداً سه ماهه را به تحقيق و مطالعه در زمينه سيستم هاي مديريت منابع انساني (HRM ) ، بررسي وضع موجود منابع انساني در وزارت بهداشت و درمان و مدلهاي نوين در اين زمينه گذرانيده اند .

گروه مذكور ضمن استفاده از بسياري منابع داخلي موجود در ايران ، به اين منابع  قناعت ننموده و با استفاده از شبكه جهاني اينترنت  ده ها  مقاله و گزارش چندين كنفرانس مربوط را در زمينه HRM مورد كنكاش و بررسي قرار داده است .

طرح تحقيقاتي مذكور ، در چهار مرحله به انجام رسيده ، كه از قرار ذيل مي باشد :

مرحله اول ) مطالعه قوانين اداري و استخدامي جمهوري اسلامي ايران و استخراج مواردي از اين قوانين كه مرتبط با مقوله مديريت منابع انساني و يا خطاب به وزارت بهداشت و درمان و كاركنان آن .

مرحله دوم ) استخراج كليات و ادبيات مديريت منابع انساني با استفاده از منابع علمي داخلي و خارجي .

مرحله سوم ) بررسي موضوعي مدلهاي نوين مديريت منابع انساني از طريق مقالات و تئوريهاي روز جهان در اينترنت و مراجعه به كتابخانه هاي دانشگاهها و استفاده از متن سخنرانيها و پايان نامه ها .

مرحله چهارم ) ارائه پيشنهادات و الگوهاي مناسب براي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي با در نظر گرفتن الگوهاي نوين جهاني و نتايج حاصل از بررسي چالشهاي موجود در اين بخش .

فهرست مطالب
طراحي ساختار سازماني
تامين نيروي انساني
آموزش و بهسازي نيروي انساني
مديريت عملكرد
نظامهاي پرداخت حقوق و دستمزد
حفظ و نگهداري منابع انساني
جابجايي و ترك نيروي انساني
روابط كار
سيستم هاي اطلاعاتي منابع انساني( HRIS )
اهميت پژوهش
اهداف پژوهش
ادبيات موضوع
روش تحقيق
نتايج تحقيق
منابع و ماخذ

ب)منابع لاتين                 

  ۱)Babed, M.and Balachandran ,”Cost Driver Optimization in Activity Based Costing,”The Accounting Review,(July 1993), PP.563-575.

2)Bennett, P.,”ABM and the Procurement Cost Model,” Management Accounting,(March 1996), PP. 28-32.

3)Bromwich, M.,”Management Accounting: Pathway to Progress,” Management Accounting,(April 1994),PP.39-44.

 

دانلود فايل

دانلود پايان نامه فرار مغزها

+0 به یه ن

اشاره :

         فرار مغزها پديده اي پيچيده و چندلايه است. آنها كه كشور خود را ترك مي‌كنند تا در دياري ديگر ساكن شوند براي اين اقدام خود دلايل گوناگوني دارند. برخي از اين دلايل به دافعه هاي داخلي برمي گردد و برخي ديگر به جاذبه هاي خارجي مربوط مي شود.

         نوشته حاضر تلاش مي كند تا برخي زواياي تاريك در اين عرصه را روشن كند.

فهرست مطالب
عنوان                                                      صفحه
مقدمه
بيان مسئله
فرضيه هاي تحقيق
ضرورت واهميت توجه به فرار مغزها
پديده مهاجرت متخصصان
مهاجرت متخصصان ايراني پس از انقلاب اسلامي
متغيرهاي مستقل و وابسته
جامعه و نمونه آماري
روش جمع آوري و گردآوري اطلاعات (منابع)
نتيجه گيري
پيشنهادات محقق

 

دانلود فايل

جوشانده فوق العاده براي ديابتي‌ها

+0 به یه ن

يك متخصص تغذيه گفت: برگ زيتون كاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادكننده عروق خوني، كاهش دهنده كلسترول بد و براي افراد ديابتي بسيار مناسب است.
روغن زيتون حاوي مواد شيميايي گياهي است كه باعث كاهش كلسترول، نرم كننده و صفرابر است و حاوي ميزان زيادي آنتي اكسيدان است كه از سرطان سينه و سرطان كولون جلوگيري مي‌كند.
روغن زيتون داراي اسيدهاي چرب غير اشباع مونو (MUFA) و آنتي اكسيدان است كه باعث طول عمر و كاهش بيماري‌هاي مرتبط با مصرف روغن‌هاي اشباع مي‌شود.
مصرف روغن زيتون مانع آسيب رساندن راديكال‌هاي آزاد حاصل از چربي‌ها و روغن‌ها به سيستم‌ قلبي - عروقي مي‌‌شود. كلسترول خون و به خصوص نوع بد آن يعني LDL را كاهش مي‌‌دهد.
روغن زيتون پايين آوردن فشار خون است و براي مصرف در سالاد و بسياري از غذاهاي آماده به صورت خام قابل مصرف بوده و بسيار مفيد است. براي طبخ انواع مختلف غذاها مي‌توان از روغن زيتون با استفاده از حرارت كم و با صرف وقت و مدت زمان بيشتر( براي حفظ خواص مفيد) آن استفاده كرد.
روغن زيتون باز كننده عروق است. از بروز سكته قلبي جلوگيري مي‌كند و در بهبود بيماراني كه جراحي قلب دارند، مفيد است.
برگ زيتون كاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، آنتي اكسيدان، ضد ويروس تبخال، ضد قارچ، گشادكننده عروق خوني، كاهش دهنده كلسترول بد، ضد تب، قابض، ضد باكتري، صفرابر، ادرارآور و براي افراد ديابتي بسيار مناسب است.
زيتون مسهل ضعيف و نرم‌كننده مسير گوارشي است و براي يبوست مفيد است، ضد چسبندگي پلاكت‌ها و محافظ قلب است. زيتون ضد امراض قلبي، كاهش دهنده كلسترول بد و افزايش دهنده كلسترول خوب است، ضد باكتري‌هاي گرم منفي است اما براي افرادي كه داراي سنگ مثانه و سنگ صفرا دارند مضر است.

منبع: بيتوته

جرم دندان چيست؟

+0 به یه ن

چرا اغلب مردم تمايل به جرم گيري ندارند ؟عواقب جرم چيست ؟آيا جرم گيري ضرر دارد ؟

 

 

براي جواب دادن به سؤالات فوق ابتدا بايد ببينيم جرم دندان چگونه تشكيل مي شود، از لحظه اي كه مسواك زده مي شود، حدوداً 10 دقيقه بعد روي سطوح دنداني موادي شروع به تجمع مي كنند كه اصطلاحاً پلاك دنداني ناميده مي شوند. پلاك دنداني از مواد غذايي مصرف شده يا مواد معدني موجود در بزاق ايجاد ميشود، اگر كمي دقت كنيم بعد از مسواك زدن در شب و نخوردن چيزي هنگامي كه از خواب بيدار مي شويم چنانچه با زبان روي دندانها تماس برقرار كنيم زبري خاصي را احساس مي كنيم كه در واقع همان پلاك دنداني مي باشد.

پلاك دنداني با مسواك زدن به سهولت پاك مي شود. يكي از دلايلي كه دندانپزشكان توصيه مي كنند كه دفعات مسواك زدن زياد باشد در واقع حذف پلاك دنداني كه به سرعت روي سطوح دنداني تشكيل مي گردد. پلاك دنداني در صورتي كه حذف نگردد در ابتدا باعث التهاب لثه مي شود كه به آن رُنزيوت مي گويند. رفته رفته پلاك از حالت نرم به حالت سخت تبديل شده، كه اصطلاحاً جرم ناميده مي شوند.

تشكيل جرم دندان در واقع يك فرآيند مخرب مي باشد. جرم دندان باعث تخريب لثه و بافتهاي نگه دارنده دندان مي شود و لثه سالم را تبديل به لثه بيمار و پرخون و ملتهب مي نمايد و باعث افزايش عمق شيار لثه شده و لثه چسبنده كه باعث نگهداري دندان در حفرۀ استخواني است را از بين برده، به دنبال آن تخريب استخوان حادث مي شود كه در نهايت لقي دندان ايجاد مي شود كه در اصطلاح به اين حالت بيماري پريودنتيت مي گويند.

 

جرم دندان

 

در پريودنتيت از بين رفتن استخوان و متعاقب آن از دست رفتن دندانها بسيار اتفاق مي افتد و تخريب استخوان گاهي آنقدر زياد است كه بعد از آنكه دندانها از دست رفتند امكان جايگزيني آنها را بسيار مشكل مي كند. بسياري از مردم مي پندارند جرم گيري براي دندانها ضرر دارد. و توجيه آنها اين است كه بعد از جرم گيري دندانهاي ما پوسيده شده يا لثه از بين رفته اند و بعضي حساس شدن دندانها را بهانه كرده، از جرم گيري فرار مي كنند و با همين تفكرات غلط به شدت از جرم گيري پرهيز مي كنند، بايد به اين افراد بگويم جرم گيري نه تنها باعث پوسيدگي دندانها نمي شود بلكه لثه ها را هم از بين نمي برد. تازه جرم گيري و حذف جرم مانع تخريب و از دست رفتن لثه ها مي شود.

لثه ها شاداب و كاملاً صورتي رنگ و بدون خونريزي مي شوند و بوي بد دهان كه متعاقب التهاب لثه ها ايجاد مي شود هم از بين مي رود، براي تسريع رفع حساسيت استفاده از دهانشويه توصيه مي شود. علت تصور پوسيدگي بعد از جرم گيري هم در حقيقت اين است كه اين دندانها پوسيدگي مختصري داشته اند و وقتي كه جرم روي همان نواحي قرار گرفت عملاً هيچگونه مسواكي در آن نواحي زده نميشود و اين پوسيدگي هاي اندك در زير جرم ها كم كم زياد مي شوند و وقتي كه جرم گيري انجام مي شود تازه وسعت پوسيدگي خود را نشان مي دهد.

لازم به ذكر است كه داشتن دندانهاي پوسيده به مراتب وضعيت بهتري از داشتن لثه هاي پر از جرم است زيرا پوسيدگي را به سهولت مي توان ترميم كرد ولي عدم جرم گيري ممكن است عليرغم داشتن دندانهاي سالم در زمان كوتاهي، بي دنداني را به دنبال داشته باشد، حال تصميم با شماست مي خواهيد دندانهاي ترميم شده داشته باشيديا بي دندان باشيد، مي خواهيد لثه هاي سالم و دهاني خوشبو داشته باشيد يا لثه هاي ملتهب با دهاني بدبو و يا مي خواهيد موقع مسواك زدن از اينكه از لثه ها خون مي چكد بناليد يا با لذت مسواك كنيد .


منبع: بيتوته

هنگام تشنج چه اقدامي بايد انجام داد؟

+0 به یه ن

متأسفانه ديده مي‌شود كه اطرافيان، هنگام تشنج دست‌وپاي فرد متشنج را مي‌گيرند، ماساژ قلبي و تنفس مصنوعي مي‌دهند و يا اينكه آب سرد روي فرد مي‌ريزند كه بايد گفت هيچ‌كدام از اين موارد لازم نيست و بهتر است فرد به پهلو خوابيده شود."
هر كودكي كه بيش از يك حمله تشنجي به خصوص بدون علت خاص داشته باشد در طبقه‌بندي صرع قرار مي‌گيرد صرع در بيشتر مواقع علت مشخصي ندارد اما گاهي زمينه ژنتيكي در خانواده فرد وجود دارد."

در اين بيماري در تعدادي از سلولهاي عصبي مغز فعاليت‌هاي الكتريكي غير طبيعي ايجاد مي‌شود و در برخي از انواع صرع علامت‌هايي مانند كمبود قند خون، ضربه‌هاي مغزي، كمبود كلسيم ومنيزيم و تب ديده مي‌شود."

تخمين زده مي‌شود كه در دنيا بيش از 50 ميليون نفر به صرع مبتلا هستند و در هر يك ميليون جمعيت 5 هزار مورد ابتلاء به صرع ديده مي‌شود. همچنين 500 مورد جديد بيماري در هر سال به وجود مي‌آيد. لذا شيوع اين بيماري بين 5 تا 10 هزار در جمعيت است."

 

تشنج

 

مادران مبتلا به صرع مي‌توانند باردار شوند و فرزندان آنها مشكلي ندارند البته بايد تحت كنترل قرار بگيرند."

75درصد صرع‌ها زير 20 سال شروع مي‌شود، بيشترين اين موارد در بين كودكان 1تا 12 سال به وجود مي‌آيد كه با دوره درمان مناسب قابل علاج است."

اصل اين درمان مصرف دارو است كه دوره درمان دارويي بين 2 تا 5 سال پس از آخرين تشنج است. انتخاب دارو بر اساس نوع تشنج، سابقه و سن بيمار است و در حين درمان بيمار بايد تحت كنترل پزشك باشد."

پس از شروع مصرف دارو 20 درصد بيماران به راحتي به دارو جواب داده و ديگر تشنجي براي آنها رخ نمي‌دهد. 40 تا 50 درصد بيماران هم نياز به افزايش دارو دارند و 30درصد باقي مقاوم به درمان دارويي هستند كه براي اين بيماران داروهاي ضد تشنج جديد امتحان مي‌شود و گاهي نيز درمان جراحي براي آنها انجام مي‌شود."

رژيم غذايي كتوژنتيك راه ديگري است كه در بيشتر كودكان امتحان مي‌شود و در 50 درصد موارد بيش از 50 درصد تشنج‌ها را كم مي‌كند اما عوارضي هم دارد چرا كه در اين رژيم چربي فرد بسيار بالا مي‌رود و قند وي كاهش مي‌يابد."

راه ديگر درمان صرع تحريك عصب واگ است كه در 40 تا 50 درصد موارد بيش از 50 درصد در مراحل اول استفاده، تشنج را كاهش مي‌دهد."

اين بيماري يك بيماري قديمي است و در زمان‌هاي قديم براي درمان آن از سوراخ كردن جمجمه و سوزاندن فرد استفاده مي‌شد، بيماري‌هايي مانند ريسه رفتن و فنت كه در آن فرد ايستاده به يكباره دچار سرگيجه شده و زمين مي‌خورد با صرع اشتباه گرفته مي‌شود كه پزشك در اين زمينه بايد دقت كند."

 

تشنج

 

اين بيماري قابل پيشگيري نيست اما ازدواج‌هاي فاميلي به خصوص در خانواده‌هاي باسابقه صرع و ضربه به سر تاثير زيادي درابتلا به اين بيماري دارد. همچنين استرس‌هاي محيطي مانند خستگي، مشكلات خانوادگي و ترس، ابتلاء به صرع را تحريك مي‌كند اما فاكتورهاي اصلي نيستند."

اگر كسي 2حمله تشنجي دارد احتمال عود آن بالاي 80 درصد است كه در اين موارد به فرد دارو داده مي‌شود و هدف از مصرف داور اين است كه جلوي حملات بعدي كه ممكن است در شرايط نامساعد مانند حضور در استخر يا كوهنوردي اتفاق بيافتد را بگيرد."

مرگ ناگهاني در اثر تشنج در اطفال بسيار نادر است ضمن اينكه تكرار تشنج موجب هرج و مرج بيشتر مغز مي‌شود و مغز كنترل خود را از دست مي‌دهد و در گاهي اوقات نيز به لب گيجگاهي مغز تاثير منفي مي‌گذارد."

90 درصد تشنج‌ها ظرف 2 دقيقه و 100 درصد آنها ظرف 5 دقيقه تمام مي‌شود،در هنگام تشنج نبايد چيزي وارد دهان فرد شود و اگر دندان فرد متشنج به هم چسبيده است اشكالي ندارد و نيازي نيست كار خاصي انجام شود. همچنين بهتر است در تشنج‌هايي كه فرد در آن دست و پا مي‌زند، دست و پاي فرد متشنج گرفته نشود و فرد به پهلو خوابيده شود. در تشنج‌هاي دست و پا زدن بهتر است از ديازپام‌هاي مقعدي براي فردي كه سابقه تشنج دارد استفاده شود."
تشنج‌ها به دو صورت معمولي و ژنراليزه هستند در تشنج‌هاي ژنراليزه فرد قبل از تشنج متوجه به اين عارضه نمي‌شود و تشنج يك دفعه اتفاق مي‌افتد اما در تشنج‌ها معمولي اتفاقي قبل از تشنج رخ مي‌دهد كه فرد را متوجه تشنج مي‌كند كه مهمترين اين موارد دل درد است. جنسيت در اين بيماري تأثيري ندارد."


منبع: بيتوته

به 2 دليل بايد به آسمان نگاه كرد

+0 به یه ن

اما اين كار چه اهميتي دارد و چرا بايد چنين كنيم؟ تصور مي‌كنم دست كم به دو دليل:

 


1) براي كاستن از استرس‌هاي موجود در زندگي بي‌رحم و پرسرعت روزانه‌مان.
تصور كنيد براي دقايقي هيچ كار خاصي براي انجام دادن نداريد و فقط مي‌خواهيد به كشف ظرافت‌هاي پنهان در يك پديده بپردازيد و چيزهايي را ببينيد كه تاكنون نديده‌ايد و شايد در آينده هم ديگر نبينيد. احساس آرامش مي‌تواند يكي از نتايج اين كار باشد.

 


2) دليل دوم ديدن بخشي از وجود دروني خودمان است.
بله! آنچه مي‌بينيد بي‌ارتباط با محتواي ذهن شما نيست، به‌خصوص زماني كه با تصويري مبهم و ناواضح روبه‌رو هستيم، بيشتر ممكن است براي كشف رمز آن، از محتواي نهاني ذهن خود مدد بگيريم؛ به اين ترتيب، راهي يافته‌ايد كه بخشي از محتواي ناهشيار ذهن‌تان را روي دايره مي‌ريزد؛ به عبارت ديگر: «آنچه خواهد دلت همان بيني!» البته بايد اعتراف كنم كه تفسير كامل آنچه شما در تصوير ابرهاي آسمان مي‌بينيد به اين سادگي نيست و نياز به كار تخصصي دارد. به همين منظور، سال‌هاست كه به كمك اين خاصيت، آزمون‌هاي روان‌شناختي خاصي طراحي شده است كه براي پي بردن به مشكلات احتمالي افراد به‌كار مي‌روند. ولي گاهي مي‌توان كلياتي را از آنها برداشت كرد، به‌خصوص هنگامي‌كه مطالب مشاهده شده آن‌قدر غيرمعمول است كه تقريبا هيچ فرد ديگري از آن مطلب چنين برداشتي ندارد؛ مثلا فردي را تصور كنيد كه همه چيز را به صورت اشكال تهديدكننده و متخاصم مي‌بيند، حتي چيزهايي كه كوچك‌ترين اثري از تهديد ندارند يا فرد ديگري كه هرگونه شكلي را داراي محتواي جنسي يا تحريك‌كننده ادراك مي‌كند؛ در حالي كه كوچك‌ترين شباهت معقول و مشهودي در آن نمونه با مسايل ياد شده وجود ندارد. احتمالا شما هم موافق‌ايد كه فرد اول دچار نوعي بدبيني است و فرد دوم نوعي اختلال يا عقده جنسي دارد. ولي بايد توجه داشت كه صرفا با يك برداشت غيرمعمول نبايد به فردي برچسب بيماري زد. در صورتي كه اين پديده در موقعيت‌هاي گوناگون تكرار شود و به ويژه اگر در زندگي روزمره فرد هم مؤثر باشد بايد به آن به‌عنوان يك علامت توجه كرد؛ علامتي كه «ممكن است» نشان از وجود يك بيماري داشته باشد.


منبع: بيتوته

راهي ساده براي كاهش درد

+0 به یه ن

پژوهشگران در يك تحقيق جديد به اين نتيجه رسيدند كه تنفس كنترل شده و به آرامي مي‌تواند به ميزان قابل توجهي، احساسات درد را كاهش دهد.

پژوهشي روي دو گروه از زنان در سنين 45 تا 65 سال صورت گرفت. يك گروه از زنان به اختلال فيبروميالژي مبتلا بوده و گروه ديگري هم بودند.

محققان دريافتند كه مبتلايان به دردهاي مزمن بويژه بيماران فيبروميالژي در حالي كه آرام نفس بكشند، درد كمتري را احساس مي‌كنند مگر اينكه احساسات منفي، غم و افسردگي بر آنها غلبه كرده باشد.

فيبروميالژي اختلالي است كه در آن درد مزمن و فشار عضلاني مشخصه آن است. اين بيماري نوعي رماتيسم بافت همبند است. فيبروميالژي معمولا به صورت بروز ناگهاني دردي منتشر و مزمن و به ندرت با محلي مشخص ديده مي‌شود.


محققان دريافتند: در بيماراني كه احساس مثبت دارند، آرام كردن تنفس در كاهش درد تاثير به سزايي دارد.


منبع: بيتوته

بررسي معيارهاي مورد استفاده حسابرسان مستقل در ارزيابي تداوم فعاليت بنگاههاي اقتصادي ايران

+0 به یه ن

چكيده تحقيق:

صورتهاي مالي به عنوان هسته مركزي گزارشگري مالي حاوي اطلاعاتي در مورد وضعيت مالي بنگاههاي اقتصادي و تجاري است كه به منظور استفاده طيف وسيعي از استفاده كنندگان تنظيم ميگردد .لذا اين صورتهاي مالي بايد وضعيت اين بنگاهها را به نحو روشني مشحص نمايد .حسابرسبه عنوان مستقل بر كيفيت اين اطلاعات نظارت دارد . تحقيق حاضر با رعايت روش تحقيق طراحي و اجرا شده و متشكل از ۵ فصل است فصل اول شامل تشريح موضوع توصيف آن و موارد استفاده افراد و اشخاص حقوقي و ساير استفاده كنندگان از نتايج اين تحقيق ميباشد.در فصل دوم به مباني نظري موضوع تحقيق و روشهاي آماري اشاره ميشود.در فصل سوم اشاره اي به روشهاي تحقيق و فرضيه هاي تحقيق و جامعه آماري و نمونه آماري شده است.در فصل چهارم به بررسي فرضيه هاي تحقيق و آزمون تك تك آنها مي پردازيم وسپس نتايج لازم گرفته ميشود.و بالاخره در فصل آخر نيز به خلاصه اي از تحقيق صورت گرفته و همچنين يافته هاي تحقيق و نتيجه گيري  پرداخته ميشود.

   فهرست مطالب

  عنوان                                                                                   صفحه                                                        

  چكيده تحقيق…………………………..……………………………………………………..۹

فصل اول )كليات طرح تحقيق

۱-۱) مقدمه ……………………………………………………………………………………………… ۱۱

۱-۲) تشريح و بيان موضوع ……………………………………………………………………….. ۱۱

۱-۳) فرضيه هاي تحقيق ……………………………………………………………………………. ۱۵

۱-۴) ضرورت انجام تحقيق ………………………………………………………………………… ۱۶

۱-۵)  اهداف اساسي تحقيق ………………………………………………………………………… ۱۷

(۱-۶)قلمرو تحقيق…………………………………………………………………………….. ۱۷

۱-۷) مفاهيم و اصطلا حات كليدي ………………………………………………………………. ۱۸

فصل دوم ) مباني نظري تحقيق

۲-۱) مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۲۱

۲-۲) اطلاعات حسابداري و تصميم گيري ……………………………………………………. ۲۱

۲-۳) ماهيت تداوم فعاليت …………………………………………………………………………… ۲۲

۲-۴) درجه شمول تداوم فعاليت ………………………………………………………………….. ۲۵

۲-۵) تداوم و اصول حسابداري ………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۶) تداوم فعاليت و ارزش گذاري دارايي ها ………………………………………………. ۲۷

۲-۶-۱) ارزش تسويه ………………………………………………………………………………… ۲۸

۲-۶-۲) بهاي تمام شده تاريخي ………………………………………………………………….. ۲۹

۲-۶-۳) ارزش جاري ………………………………………………………………………………… ۳۰

۲-۶-۴) ارزش فعلي جريان هاي نقدي …………………………………………………………. ۳۶

۲-۷) اثرات تداوم فعاليت برحسابرسي …………………………………………………………. ۳۶

۲-۸) فرض تداوم فعاليت در ايران ………………………………………………………………. ۴۴

۲-۹) مباني نظري شاخص ها ……………………………………………………………………… ۴۲

فصل سوم )روش و ساختار تحقيق

۳-۱) مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۵۱

۳-۲) دامنه تحقيق ……………………………………………………………………………………… ۵۱

۳-۳) روش تحقيق ……………………………………………………………………………………… ۵۲

۳-۴) ابزار اندازه گيري ……………………………………………………………………………… ۵۲

۳-۵) تهيه پرسش نامه و جمع آوري اطلاعات ………………………………………………. ۵۴

۳-۶) پاياني ( قابليت اطمينان ) پرسش نامه …………………………………………………… ۵۴

۳-۷) اعتبار ( روايي ) پرسش نامه ………………………………………………………………. ۵۵

۳-۸) روش توزيع پرسش نامه ……………………………………………………………………. ۵۵

۳-۹) معايب پرسش نامه ……………………………………………………………………………. ۵۷

فصل چهارم )تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق

۴-۱) آمار اطلاعات عمومي ( جمعيت شناسي ) ……………………………………………… ۵۹

۴-۲) تجزيه و تحليل نتايج حاصل از نمونه آماري …………………………………………. ۶۰

۴-۲-۱) نگاره هاي آماري ………………………………………………………………………….. ۶۰

۴-۲-۱-۱)ميانگين هر شاخص و ميانگين مبنا………………………………………………… ۶۱

۴-۲-۱-۲)محاسبه انحراف معيار هر شاخص………………………………………………… ۶۳

۴-۲-۲) آزمون فرضيه هابا استفاده از آمار استنباطي …………………………………… ۶۵

۴-۲-۲-۱) فرضيه شماره يك …………………………………………………………………….. ۶۶

۴-۲-۲-۲) فرضيه شماره دو ……………………………………………………………………… ۶۷

۴-۲-۲-۳) فرضيه شماره سه …………………………………………………………………….. ۶۸

۴-۲-۲-۴) فرضيه شماره چهار ………………………………………………………………….. ۶۹

۴-۲-۲-۵) فرضيه شماره پنجم …………………………………………………………………… ۷۰

۴-۲-۲-۶) فرضيه شماره شش ………………………………………………………………….. ۷۱

۴-۲-۲-۷) فرضيه شماره هفت …………………………………………………………………… ۷۳

۴-۲-۲-۸) فرضيه شماره هشت …………………………………………………………………. ۷۴

فصل پنجم ) خلاصه تحقيق و نتيجه گيري

۵-۱) خلاصه تحقيق …………………………………………………………………………………… ۷۷

۵-۲) نتايج تحقيق ………………………………………………………………………………………. ۷۸

۵-۳) محدوديت هاي تحقيق ………………………………………………………………………… ۷۸

۵-۴) پيشنهادات براي تحقيقات آتي ……………………………………………………………… ۷۹

پيوست ها ………………………………………………………………………… ۸۱

منابع و مأخذ…………………………………………………………………….. ۸۹

فهرست منابع و مأخذ

۱-       )آذر ، عادل و منصور مومني ، آمار و كاربرد آن در مديريت ۲،انتشارات سمت ، چاپ هفتم ، تهران :(۱۳۸۳)

۲-       )اكبري ، فضل الله ، تجزيه و تحليل صورتهاي مالي ، تهران : سازمان حسابرسي ، نشريه ۱۲۹ ،( شهريور ۸۲ )

۳-     ايزاك ، استفن وويليام ب مايكل ، راهنماي جامع تحقيقات وارزيابي ، ترجمه مرضيه كريم نيا ، مشهد : انتشارات آستان قدس رضوي ( ۱۳۷۴)

۴-     بزرگ اصل ، موسي ، برد اشت حسابرسان مستقل و استفاده كنندگان از محتواي پيامهاي ارسال شده به وسيله گزارش هاي حسابرسي ، پايان نامه دكتري ، دانشگاه علامه طباطبائي (۱۳۸۰)

۵-     ترجمه گروي ، مسائل مربوط به تداوم فعاليت ،تهران: موسسه حسابرسي سازمان صنايع ملي و سازمان برنامه ، نشريه شماره ۲۶ ، ( ارديبهشت ۱۳۶۱ )

۶-     سليماني اميري ، غلامرضا ، بررسي شاخص هاي پيش بيني كننده ورشكستگي در شرايط محيطي ايران ،پايان نامه دكتري ، دانشگاه تهران ۱۳۸۱

۷-     نوو ، ريموند پي، مديريت مالي ، ترجمه واقتباس علي جهانخاني و علي پارسائيان ،جلد دوم ، تهران : انتشارات سمت ، چاپ پنجم ،(۱۳۷۹)

 

دانلود فايل

بررسي محتواي كتابهاي هنر از ديدگاه معلمين هنر

+0 به یه ن

چكيده

اين تحقيق در سال ۱۳۸۱ با عنوان « بررسي محتواي كتابهاي هنر از ديدگاه معلمين هنر » انجام شده است در اين تحقيق سوالات زير مد نظر بوده است .

۱ـ آيا اكثريت معلمين هنر قادر به تدريس محتواي كتب درسي هنر
مي باشند .

۲ـ آيا بي اهميت بودن درس هنر در مدارس سبب بي تأثير شدن اين درس در روند رشد خلاقيت هاي هنري و علمي دانش آموزان شده است . جامعه آماري اين تحقيق را معلمين هنر مدارس راهنمايي آموزش و پرورش ناحيه ۱ و ۳ كرج تشكيل مي دهند كه تعداد آنها ۱۲۰ نفر مي باشد و تعداد ۸۰ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند .

اطلاعات مورد نياز در اين تحقيق بوسيلة پرسشنامه جمع آوري گرديده و با استفاده از روش آمار توصيفي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است .

نتايج بدست آمده از اين تحقيق بيانگر آن است كه در تأليف كتب هنر بايد به بهره گيري از نظريات روانشناسان مسائل تربيتي كودكان و نوجوانان، استادان و نخبگان هنري ، معلمان با تجربه درامر آموزش هنر و خود دانش آموزان همت گماشت .

در رفع كمبود معلم متخصص و مجرب كوشيد و مباحث كتاب به صورت مستقيم به دانش آموزان ديكته نشود تا قوه خلاقيت دانش آموزان پرورش يابد و از شيوه هاي نوين طراحي فراتر از مداد استفاده شود ، به نقاشي آزاد بيشتر توجه شود .

فهرست مطالب
عنوان                                     صفحه
فصل اول ـ كليات
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. ۱
بيان مسئله ………………………………………………………………………………………………….۴
اهداف تحقيق ………………………………………………………………………………………………۶
اهميت و ضرورت تحقيق …………………………………………………………………………….۷
سوالات تحقيق  …………………………………………………………………………………………۱۰
متغيرها و تعريف عملياتي آنها ………………………………………………………………….۱۱
فصل دوم ـ مباني نظري تحقيق
ادبيات تحقيق  …………………………………………………………………………………………..۱۶
پيشينه تحقيق  …………………………………………………………………………………………۲۵
فصل سوم – روش تحقيق
نوع تحقيق  ……………………………………………………………………………………………….۲۹
جامعه آماري . حجم نمونه و روش نمونه گيري ……………………………………….۲۹
ابزار تحقيق ………………………………………………………………………………………………۲۹
روش تجزيه و تحليل داده ها  …………………………………………………………………..۳۰
فصل چهارم ـ تجزيه و تحليل داده ها
تجزيه و تحليل داده ها  …………………………………………………………………………….۳۲
فصل پنجم ـ بررسي يافته هاي تحقيق
نتيجه گيري  ……………………………………………………………………………………………..۴۸
محدوديت ها …………………………………………………………………………………………….۵۰
پيشنهادات ………………………………………………………………………………………………..۵۱
فصل ششم ـ خلاصه تحقيق
خلاصه تحقيق  …………………………………………………………………………………………۵۳
منابع و مآخذ
فهرست منابع ……………………………………………………………………………………………۵۷
ضمائم
پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………..۵۹

فهرست جداول
شماره جدول             عنوان جدول                                                               صفحه
۱    - مشخصات دبيران هنر ………………………………………………………………….    ۳۲
۲    - ميزان فعاليت هاي خارج از مدرسه دبيران هنر………………………………..۳۳
۳    - اهميت ضرورت داشتن كتاب هنر براي دانش آموزان …………………….۳۳
۴    - ميزان اختصاص ساعت تدريس هنر در مدارس    ………………………………۳۴
۵    -  آموزش بخشهاي مختلف كتاب هنر توسط معلمين هنر ………………….۳۵
۶    -  روشهاي تدريس كتاب هنر ……………………………………………………………۳۶
۷    -  ميزان علاقمندي دانش آموزان به فعاليت هاي هنري ……………………..۳۷
۸    -  ميزان تأثير كتاب روش تدريس دربهبودجريان‌تدريس هنر ……………۳۸
۹    -  ميزان دسترسي دانش آموزان به ابزار و وسايل مورد نظر …………..۳۸
۱۰    -  موجودي كتابهاي هنري دركتابخانه ها ………………………………………….۳۹
۱۱    -  مشكلات موجود درامر تدريس درس هنر ……………………………………..۴۰
۱۲    -  تقدّم آموزش خط نستعليق با قلم ريز قبل از آموزش با قلم …………..۴۱
۱۳    -  تأليف كتب هنر بر اساس جنسيت ………………………………………………….۴۱
۱۴    -  گنجانيدن مسائل اقليمي و هنرهاي بومي درتأليف كتب هنر ……………۴۳
۱۵    -  ضرورت تشكيل كلاسهاي ضمن خدمت    …………………………………………۴۴
۱۶-  نظرات و پيشنهادات راجع به كتب هنر …………………………………………..۴۵

فهرست منابع :
۱ـ تاريخ پزشكي ايران و سرزمين هاي خلافت شرقي ـ الگود ـ ترجمه باقر فرقاني
۲ـ تاريخ تمدن اسلام ـ جرجي زيدان ـ ترجمه علي جواهر كلام
۳ـ تاريخ علوم عقلي در تمدن اسلامي ـ دكتر ذبيح الله صفا
۴ـ تاريخ نجوم اسلامي ـ نلينو ـ ترجمه احمد آرام
۵ـ خدمات متقابل اسلام و ايران ـ استاد شهيد مرتضي مطهري
۶ـ علم و تمدن در اسلام ـ سيد حسين نصر ـ ترجمه احمد آرام
۷ـ مقدمه ابن خلدون ـ ابن خلدون ـ ترجمه محمد پروين گنابادي
۸ ـ مقدمه بر تاريخ علم ـ جورج سارتون ـ ترجمه غلامحسين صدري افشار

 

دانلود فايل